לקראת גיוס?

צה"ל ביטל את מעמדם של כ-1,000 בחורי ישיבה

צה"ל הודיע כי ביטל במהלך החודשים האחרונים את מעמדם של כ-1,000 בחורי ישיבה ובכך הפך אותם לכאלו המחויבים בגיוס. לפי ההערכות, חלקם משתייכים לזרם "הפלג הירושלמי" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לשכת גיוס, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בצבא נלחמים בלא מתייצבים: צה"ל הודיע כי ביטל במהלך החודשים האחרונים את מעמדם של כ-1,000 בחורי ישיבה ובכך הפך אותם לכאלו המחוייבים בגיוס.

על פי הדיווח של יקי אדמקר בוואלה, צה"ל עשה זאת לאחר שנמצא כי מרביתם אינם עומדים בתנאים שמוגדרים בחוק. המשמעות המיידית של ביטול המעמד היא כי אותם חרדים יאלצו להתגייס או שיוגדרו משתמטים.

על פי הדיווח, בתקופה האחרונה בחן צה"ל באינטנסיביות את המועמדים לשירות ביטחון שאינם פועלים בהתאם לכללי דחיית השירות או שנמצא כי הגישו תצהיר שאינו תקין וכך נמצא שיותר מאלף חרדים אינם עומדים בתנאים וזכאותם למעמד "בן ישיבה" נשללה.

יצויין כי תלמיד שמעמד בן הישיבה נשלל ממנו הרי שעליו להתגייס או שלחילופין יוגדר כמשתמט על כל המשמעויות של העניין.

על פי ההערכות, חלק גדול מאותם תלמידים הינם בני ישיבה המזוהים עם "הפלג הירושלמי" שלא התייצבו בלשכות הגיוס כהוראת רבם הגר"ש אוירבך.

בוועדה להצלת עולם התורה המזוהה עם הפלג הירושלמי אומרים בתגובה כי הנתונים הללו חשובים בפרט בשעה שבה מדברים במסדרונות הפוליטיים ובכלי התקשורת על 'תיקון לחוק הגיוס'. בוועדה אומרים כי כיום כבר מתגלה יותר ויותר שאין כל אפשרות חוקית ל'ביטול גזירת הגיוס'.

אברהם מנקס, מראשי הוועדה, אומר כי את עיקרה של גזירת הגיוס קבע בג"ץ ו'חוק הגיוס' שחוקק בפועל בכנסת הוא אך ורק יישום מעשי של החלטת הבג"ץ.

לדבריו: "כל ילד גם יודע שבג"ץ הוא השליט העליון במדינה - וממילא ברור שגם אם היה קורה הנס והכנסת הייתה מחוקקת את 'ביטול חוק הגיוס', החוק היה מבוטל מיידית על ידי בג"ץ. יש לציין אגב שגם חוק הגיוס הנוכחי עודו נידון בבג"ץ, ובג"ץ דן בו בהרכב מורחב, כאשר מרוח הדיונים נראה כי בג"ץ מתכוון לדרוש את החמרת החוק, בפרט בענייני המכסות והיעדים של המתגייסים.

"אמנם, ייתכן שהכנסת יכולה כעת לחוקק חוק שישפר חלקים מסוימים בלבד מהגזירה הנוראה, אולם בימים אלו רואים כבר כולם את רמת הרצינות שמייחסים העסקנים לנושא חוק הגיוס, כאשר רק ענייני ג'ובים נורבגיים ואחרים טופלו מייד בתחילת הכנסת הנוכחית, ואילו בנושא הגיוס – עברו כבר כמה שבועות מאז התאריך שהובטח בהסכם הקואליציוני לתיקון חוק הגיוס, ואין פוצה פה ומצפצף במחאה על כך. יתר על כך, מתברר שככל הנראה הממשלה תעביר גם את התקציב הרב שנתי עוד לפני שיחוקק התיקון לחוק הגיוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר