"לא להתבייש לומר טעיתי או איני יודע"

נשיא המועצת הגר"ש כהן לנציגי ש"ס בני ברק: "הילחמו על זכויות הספרדים בעיר"

חברי מועצת העיר בני ברק מטעם ש"ס עלו אמש למעונו של נשיא המועצת הגר"ש כהן בכדי לקבל עצה וברכה ושמעו עדות מכלי ראשון כיצד צריכים להיות הליכותיהם של אנשי ציבור • צפו בתיעוד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ש"ס ב"ב)

במסגרת הביקורים השבועיים של נציגי ש"ס מרחבי הארץ בביתו של נשיא המועצת, עלו בתחילת השבוע חברי מועצת העיר בני ברק למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון חכם שלום כהן ברובע היהודי בירושלים בכדי לקבל עצה וברכה.

בביקור המיוחד נטלו חלק סגן ראש העיר אליהו דדון, גדליהו בן שמעון, יגאל גואטה, אברהם פרטוש, נתן בצלאל, דרור בן אפרים, ומנהל לשכת ש"ס יעקב זכריהו.

במהלך הביקור שטחו הנציגים בפני נשיא המועצת את הפעילות הענפה הנעשית בעיר בשלל תחומים, כמו בניית תלמודי תורה, סמינרים ובתי כנסת. כמו כן שיתפו הנציגים את חכם שלום בעובדה שבבני ברק אף בת לא נשארה בבית ביום הראשון של תחילת הלימודים והעלו על נס את האווירה הטובה השוררת בין כלל הסיעות בעיר ובמיוחד עם ראש העיר חנוך זייברט.

"להמשיך להילחם על הזכויות של הספרדים שלנו". הגר"ש כהן והנציגים (צילום: ש"ס ב"ב)

נשיא מועצת החכמים בירכם שימשיכו בפעילות הקודש להגדיל תורה ולהאדירה והוסיף: "חייבים להמשיך להילחם על הזכויות של הספרדים שלנו בכל מקום, בכדי שהציבור שלנו ילך בקומה זקופה. כמחצית מתושבי בני ברק הם ספרדים. זה מגיע להם בזכות ולא בחסד".

חברי המועצה הדגישו בפני הגר"ש כהן את האחדות השוררת בין כולם ואת חלוקת העבודה ביניהם כל אחד בתחומו. נשיא המועצת האריך בחשיבות האחדות ומתן המענה לכל פונה בכל תחום ואמר כי "גם כאשר לא יכולים לתת מענה או חלילה טועים לא להתבייש לומר טעיתי או איני יודע".

הגר"ש העלה בפני המשתתפים זכרונות מימי צעירותו, עת התלווה ליהודי שביקש לדון בבית הדין הרבני בירושלים בענייני אישות, ובאו הם לפני הדיינים חכם סלמאן חוגי עבודי והרב יוסף כהן (אביו של ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן), כאשר כאב ביה"ד ישב הרב אברהם שפירא ראש ישיבת מרכז הרב והרה"ר לישראל זצ"ל שפסק מה שפסק באותו עניין ולא הסכימו עמו שני הדיינים הנוספים והדיון הסתיים בלא כלום.

"לא להתבייש לומר טעיתי". הגר"ש והנציגים (צילום: ש"ס ב"ב)

"למחרת", סיפר חכם שלום, "הגיע אלי במיוחד הרב אברהם שפירא ואמר לי שכעת היה אצל הגאון רבי צבי פסח פראנק (רבה של ירושלים דאז) ואמר לו שהדין לא כמו מה שהוא אמר אלא כפי שחשבו שני הדיינים האחרים. ובא להגיד לי אני טעיתי".

והמשיך הגר"ש בהתפעלות: "תראו מה זה גדולה של ירא שמים. מהי גדולה של דיין אמיתי, שבא להגיד לי לא שצדק, אלא שטעה! תלמדו מזה, איך צריכים להיות הליכותיהם של אנשי ציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר