הסלמה מסוכנת

קרב ההנהגה ביבניאל: מטען התפוצץ בבית, נערים תקפו אישה

קרבות הנהגת קהילת ברסלב ביבניאל הגיעו אמש לשיא: מטען התפוצץ בביתו של נתן מימוני, מקורבו של הרב משה שיק. רעייתו הובהלה לבית החולים. בקהילה קוראים: להרחיק גורמים עבריינים (ארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אמבולנס בבית המשפחה לאחר השלכת הרימון, אמש (באדיבות המצלם)

לאחר חודשים של מלחמות סביב הנהגת קהילת ברסלב ביבניאל לאחר מותו של האדמור מוהרא"ש שיק זצ"ל, נרשם אמש (שני) אירוע חמור כאשר מטען נפץ מאולתר נזרק לביתו של חבר הקהילה נתן מימוני, מקורבו של הרב משה שיק, בן האדמו"ר זצ"ל.

לדברי גורמים בקהילה, מימוני פועל לאחרונה בשיתוף עם הרב יצחק לעזער, שהגיע לביקור מיוחד מארצות הברית, בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות הסוערות בקהילה. לדברי הגורמים, נראה שפעולותיו היו לצנינים בעיני מספר גורמים שמעוניינים "להשתלט על נכסי הקהילה ולעשות כסף מקבר הצדיק", לכאורה.

הרב שיק זצ"ל (צילום ארכיון: אלי הורביץ)

כאמור, לאחר תקופה ארוכה של הסתה כנגד מימוני ופעולות עברייניות מולו, אתמול, סמוך לשעה 22:00, הושלך מטען מאולתר לעבר ביתו והתפוצץ. אשתו, שנמצאת בחודשים מתקדמים להריונה, אושפזה בבית החולים, והמשטרה סגרה את הזירה לצורך איסוף ראיות.

הרב משה שיק והרב יצחק לעזער הוציאו הודעה חריפה לבני הקהילה בה קראו להרחיק את הגורמים העבריינים מהקהילה, ורק כך, לדבריהם, יוכלו הרוחות בקהילה להירגע.

אזור הבית אליו נזרק הרימון, אמש (באדיבות המצלם)

רק לפני כשבועיים הותקפה רעייתו של מימוני וילדיה על ידי קבוצת ילדים שנשלחו לכאורה על ידי גורמים שונים מקריית ספר, כך לטענתה. היא אושפזה במשך יומיים בבית החולים, זאת כאמור כאשר היא בהריון מתקדם. ביציאתה מבית החולים היא סיפרה: "תקפו אותנו קבוצה של ילדים, חיילים, שמקבלים הנחיות מהמפקד שלהם בקריית ספר. הם משתמשים בילדים להרביץ לנו כי הם יודעים שאין להם רסן ושליטה".

רעייתו של מיימוני מדברת (באדיבות המצלם)

"הייתי יחד עם הילדים שלי, שנפגעו מאבנים ובקבוקים, ממש כמו ש"הבני דודים" עושים לנו בחוץ. זה נהפך לסיוט לחיות במקום הזה, וזה רק בגלל שאנחנו אומרים את הדעות שלנו בקול. אנחנו לא צריכים לפחד להגיד את מה שאנחנו חושבים. הרבה אנשים איתנו אבל הם מפחדים כי הם רואים מה קורה לנו".

היא הוסיפה וסיפרה כי פחדה לאבד את העובר בבטנה: "הילדים שלי חזרו בוכים הביתה. לראות את אמא בהיריון בחודש שביעי חוטפת מכות בבטן. פחדתי לאבד את התינוק שלי. הגנתי על הבטן כמה שאפשר, כשהגעתי לבית של אמא שלי התמוטטתי ומיד אמא שלי הזעיקה אמבולנס. אני מקווה שיהיה סוף טוב לדבר הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר