בגלל השינוי בהטבות המס: שביתה כללית בגליל המערבי

המועצות בגליל המערבי הכריזו הבוקר על שביתה כללית, וזאת במחאה על המתווה החדש של מפת העדיפויות בהטבות המס, אותו מוביל יו"ר ועדת הכספים משה גפני. "זו מלחמת אין ברירה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הפגנה אמש בנהריה (צילום: עידו בקר - ynet)

שביתה כללית הוכרזה הבוקר (רביעי), בעיריות בגליל המערבי, במחאה על המתווה החדש של הטבות המס, שגיבש יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שצפוי לטענתם לפגוע בהם.

השביתה החלה כאשר ההורים לא שלחו הבוקר את ילדיהם לבתי הספר והתושבים מנעו מאוטובוסים של המועצה להיכנס לשטחם. המחאה מגיעה בעקבות החלטת יו"ר ועדת הכספים להציג מתווה חדש לזכאות בהטבות מס.

תחת הכותרת "סוגרים את הפריפריה", הודיעו ראשי הרשויות על החרפת מאבקם כנגד החלטתו של גפני. הם הבהירו הבוקר כי במידה והשביתה לא תעזור, ומפת ההטבות החדשה תאושר במתכונת הנוכחית, צעדיהם יוחרפו ויינקטו צעדים נוספים.

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מטה המאבק, אמר: "זו מלחמת אין ברירה למען השכר של תושבינו ולמען עתיד ערינו. שכחו שלמעלות, נהריה ועכו יש משימה לאומית. פעם היינו ערי פיתוח ועכשיו אנחנו ערי קיפוח. אם הגזירה הזו תנחת עלינו, ייעצרו התכנון והשיווק והתכנון של 35 אלף דירות ותהיה נהירה החוצה מהערים שלנו".

ראש העיר נהריה ז'קי סבג אמר: "נהריה הינה עיר מחוז, הגדולה באזור, והיא מספקת תעסוקה למספר רב של תושבים ומעסיקים. אם אכן אחוזי ההטבה יצטמצמו זו תהיה מכה קשה שאיננו מוכנים לספוג. נצא לשביתה במטרה לשנות את הגזרה".

שר החינוך נפתלי בנט הפתיע אתמול את חברי ועדת הכספים של הכנסת כשהודיע כי הוא תומך בתוכנית. בפתח הדיון, נשאל שר החינוך: "מה עמדתך בנושא שלך הטבות מס ליישובים?". יו"ר הוועדה ח"כ גפני פנה לבנט ואמר: "אם אפשר להשיב לה בגלל שזה לא בסדר היום".

בתגובה לשאלה, אמר השר בנט: "אני תומך לחלוטין בהצעה שעל הפרק, צריך להעביר אותה, ההצעה שגפני קידם, בלי שינוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר