אושר בקריאה ראשונה: 14 אלף שקל קנס למטריד מוקדי חירום

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הקובעת כי בעל קו ממנו בוצעה שיחת הטרדה למוקדי החירום ייקנס ב-14,400 שקל. בנוסף מוצע לנתק את הקו לתקופות שונות למטרידים (אקטואליה)

מוקד 100 (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

נלחמים במטרידים: במהלך גל הטרור הנוכחי ולא רק, מגיעות אלפי שיחות הטרדה למוקדי החירום השונים, כאשר במקרים רבים מוקפצים כוחות גדולים לשטח ואז מתברר כי מדובר במטריד שחמד לצון. על פי הנתונים כחמישית מכלל השיחות המגיעות למוקד 100 של המשטרה הן שיחות הטרדה.

כעת בכנסת מנסים להילחם במטרידים באמצעות חקיקת חוקים, ולפי הצעת חוק שעברה כבר בקריאה הראשונה, בעל קו שממנו בוצעה שיחת הטרדה ייקנס ב-14,400 שקלים, אם השיחה בוצעה מתוך מטרה להפריע ולשבש את עבודת כוחות החירום הקנס יהיה 75,300 שקל.

את הצעת החוק הגישו ניסן סולמינסקי, מרב מיכאלי ועפר בר לב. סולמיאנסקי אמר: "הרעיון להצעת החוק עלה כשנחטפו שלושת הנערים. אז נטען כי לא הייתה התייחסות רצינית לאותה שיחת טלפון. המשטרה הסבירה שקרוב ל-60% מהשיחות מקורן בהטרדות. צריך לשים לכך סוף. זה גורם נזקים ואולי אף אבדות בנפש. אני מציע קנס כספי מדורג, עונש משמעותי שירתיע מפני משחק".

בנוסף אמר סלומינסקי כי בכוונתו להכניס סעיף נוסף להצעת החוק שיכלול ניתוק של הקו לתקופות שונות במקרה של שיחת הטרדה.

נציגי המשטרה אמרו כי כבר היום קו שמזוהה כמטריד נחסם, גם במד"א משתמשים בפרקטיקה דומה. לדברי המשטרה מכיוון ומדובר בכשתי מיליון שיחות בשנה, לא יהיה ניתן לפתוח אלפי תיקים פלילים ולמעשה החוק ישאר אות מתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר