הסתה ורדיפת לומדי התורה

ח"כים חילונים: "נאבק על השוויון בנטל, זה מצב חירום לאומי"

חברי הכנסת יעקב פרי ועפר שלח מ"יש עתיד" התכנסו ל"ישיבת חירום" עם מספר ארגונים והודיעו על החזרת המאבק לשוויון בנטל. לטענתם, זה "מאבק נגד הסחיטה של המפלגות החרדיות" (אקטואליה)

יעקב פרי ועפר שלח. ארכיון (צילום: פלאש 90)

הסתה ורדיפת לומדי התורה: פגישתם של ראשי הסיעות החרדיות עם שרת המשפטים איילת שקד בעניין קידום חוק הגיוס החדש, כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", מוציאה משלוותם חלק מחברי הכנסת החילונים במשכן הכנסת, שבנו חלק מהקריירה הפוליטית שלהם על חוק הגיוס.

הבוקר (רביעי) כינסו חברי הכנסת יעקב פרי ועפר שלח מסיעת "יש עתיד" יחד עם שחר אילן מעמותת חדוש ונציגי 'הפורום לשוויון בנטל' זהרה ברגר צור ומירי בראון "ישיבת חירום", לדבריהם, "בעקבות הפרסום על הניסיונות לקשור את שינוי חוק השוויון בנטל יחד עם העברת תקציב".

בסיום הישיבה החליטו המשתתפים על "חידוש המאבק לשוויון בנטל" כאשר לטענתם מדובר ב"מצב חירום לאומי", לא פחות, ובסחיטה של המפלגות החרדיות.

בהודעת משותפת למשתתפי הישיבה נאמר: "אנחנו יוצאים היום למאבק משותף על דמותה של החברה הישראלית. מה שמונח כאן על כף המאזניים הוא ביטול מודל צבא העם וגיוס לכולם, כפי שאנחנו מכירים אותו".

"זה מאבק על התפרים הבסיסיים ביותר של החברה הישראלית. זה מצב חירום לאומי ואנחנו לא מוכנים לשבת בשקט כאשר מערערים את עקרונות היסוד של מדינת ישראל. אנחנו נאבק בזה בממשלה, נאבק בזה בכנסת, נאבק בזה ברחובות ונאבק בזה בתקשורת. נאבק בכל מקום ונייצג את אזרחי ישראל המשרתים שבזכותם קיימת מדינת ישראל", מאיימים חברי הכנסת ומשתתפי הישיבה.

ח"כ יעקב פרי אמר לאחר הישיבה כי "יש עתיד יחד עם הארגונים למען השוויון בנטל יוצאים למאבק. למאבק נגד הסחיטה של המפלגות החרדיות במגמה לשנות עד כדי ביטול את חוקי השוויון בנטל. זוהי סחטנות פוליטית, זוהי פגיעה באחד מהחוקים היותר ערכיים והיותר חשובים למדינת ישראל במיוחד בימים האחרונים. מדובר בחוק שהביא כבר לפירות חיוביים".

ח"כ עפר שלח הוסיך ואמר כי "ראש המשלה, שר הבטחון ושרת המשפטים שותפים ביודעין למהלך שהם יודעים שהוא לא חוקי, הוא לא יעמוד בבג"צ ושמעמיד בסכנה את עצם השירות בצה"ל ואת עצם קיומו של צבא העם. כל זה בשביל לעמוד בהסכם קואליציוני מגונה שהוא הבסיס של הממשלה הזו. לציבור אסור לתת לדבר הזה את יד, זה נעשה במחשכים בכוונה כדי שזה יעבור עד ה-19 בנובמבר למען שרידות הממשלה. אם אנחנו לא נהיה כולנו כדי לעצור את זה, הדבר הזה יעבור וזה יהיה אסון לדורות למדינת ישראל".

שחר אילן, סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון האשים כי "יש פה ניסיון לגנוב מחטף בחשכה של הנושא השנוי ביותר במחלוקת בחברה הישראלית. רוב גדול של החברה הישראלית תומך בכך שהשירות הוא חובה ולא רשות וביטול החובה לתלמידי הישיבות יהיה בגידה של הקואליציה בבוחריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר