המסמך המלא

הרופא המטפל ברב פינטו: "ממליץ בתוקף שלא יטוס כעת"

פרופסור שר, המטפל באדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, הודיע לביהמ"ש כי מצבו הרפואי של הרב "מעורער" וכי המלצתו היא שלא יטוס לישראל. למרות זאת הרב מתכוון לעלות הערב על טיסה לישראל (חרדים)

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: Meged Guzani)

מסמך דרמטי: פרופסור דאגלס ס. שר, המטפל באדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שיגר מכתב לשופט בית המשפט העליון נועם סולברג בו הוא מפרט את מצבו הרפואי של הרב וקובע חד משמעית כי המלצתו הרפואית היא שהרב יישאר בשלב זה בניו יורק ולא יטוס לישראל.

למרות ההמלצה הרפואית ומצבו הבריאותי, הרב מתעקש לשוב לישראל וצפוי לעלות הערב, שעון ניו יורק, על טיסה לישראל ולנחות מחר אחר הצהריים בישראל.

המסמך הרפואי, המתפרסם בזאת לראשונה, הוגש היום (רביעי) לביהמ"ש העליון הדן בבקשת פרקליטי הרב פינטו, להאריך את ביטול צו היציאה מהארץ עד למחר, יום חמישי, במועד בו הרב פינטו צפוי לנחות בישראל., כדי למנוע אי אלו עיכובים.

וכך כותב פרופסור שר לבית המשפט:

"שופט בית המשפט העליון נועם סולברג,

"אני כותב בשם הפציינט שלי רבי יאשיהו יוסף פינטו, כדי לעדכן לגבי מצבו הרפואי. הוא היה מתוכנן לחזור לישראל ביום ראשון, 25 באוקטובר 2015, עם זאת, הוא התעלף בשדה התעופה והובהל באמבולנס לבית חולים מקומי. הוא אושפז ומאז נמצא תחת מעקב קרדיולוגי. הוא עבר צילום CT (בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת) בראש ובבטן. יש לו פגיעה בכבד שהיינו רוצים לבחון, עם זאת, הרב רצה לחזור לישראל לפני השלמת הבדיקות שלו. במשך 24 השעות האחרונות, הוא חווה מספר מקרי התעלפויות, ולפי הבנתי ואני ער לכך שהוא חווה מצבים דומים אף קודם שהתאשפז בבית החולים כאן, בניו יורק.

"כזכור, יש לו נקז לאחר הניתוח שעבר בבלוטת הערמונית, בשל מורסה באגן, והוא עדיין זקוק לו עבור ניקוז את הנוזלים. אך למרות המלצתי הרפואית עבורו שיישאר בניו יורק וימתין עד שהמורסה תיעלם כליל, הרב מתעקש לחזור לישראל יחד עם הנקז.

מכתבו של פרופסור שר לביהמ"ש

"מצבו הרפואי של הרב מעורער, במקרה הטוב. אנחנו ממשיכים לבצע ברב בדיקות, ואני ממליץ בתוקף שלא ייסע כעת. עם זאת, הרב מתעקש לטוס חזרה לישראל באמצע הטיפול, נגד המלצותיי. אני אשאר זמין לכל שאלה או עניין.

"ד"ר דאגלס ס. שר, פרופסור לאורולוגיה. המכללה הרפואית "ווייל קורנל", בית החולים הפרסביטריאני בניו יורק".

כאמור, לדברי הפרופסור, מומלץ מבחינה רפואית כי הרב פינטו יישאר בניו יורק ולא יטוס לארץ כאשר יש נקז בגופו והוא באמצע הטיפולים. הפרופסור מאשר את התעלפותו של הרב בשדה התעופה בתחילת השבוע, כשהיה בדרכו לטוס לישראל, ואשפוזו בבית החולים ומגדיר את מצבו הרפואי כ"מעורער", אך למרות זאת, הרב פינטו צפוי לעלות הערב על טיסה בניו יורק ולנחות מחר בישראל.

עורכי הדין אביגדור פלדמן וצבי ואתורי, פרקליטיו של הרב פינטו, כותבים בהודעתם לביהמ"ש העליון כי הר בפינטו "עתיד לעלות על טיסה מניו יורק לישראל, היום, 28.10.15, בשעה 23:50 (שעון ניו יורק), מועד הנחיתה המושער הינו 29.10.15 בשעה 16:20 (שעון ישראל), הכל כפי שמצוין בכרטיס הטיסה שהוזמן מראש".

עורכי הדין מציינים כי "כמו כן מצורף מסמך רפואי מאת הרופא המטפל ד"ר שייר אשר הועבר אתמול, 27.10.15 בשעות הלילה המאוחרות (זמן אחה"צ בשעון ניו יורק). בהתאם למסמך המבקש (הרב פינטו) עבר סדרת בדיקות נוספת בעקבות האירועים הרפואיים שעבר בימים האחרונים".

הודעתם של פרקליטי הרב פינטו

"כמו כן הרופא המטפל לא המליץ למבקש (הרב פינטו) בשלב זה לעלות על טיס אולם חרף המלצת הרופא המבקש (הרב פינטו) עתיד לעלות על טיסה לישראל עוד היום", מדגישים עורכי הדין.

בעקבות כך, מבקשים עורכי הדין מביהמ"ש "להורות על הארכת ביטול צו יציאה מן הארץ עד ליום 29.10.15 ומבקש כי מועד חזרתו לארץ יצוין באופן מפורש בהחלטת בית המשפט הנכבד על מנת למנוע כל עיכוב בשדה התעופה עם הגעתו ארצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר