הרב הגאון ר' ניסן קפלן מונה לרב קהילת גבעת המבתר

לאחר תלאות רבות, קהילת גבעת המבתר מגיעה למנוחה ולנחלה. השבוע נתמנה לרב הקהילה מחשובי ת"ח בירושלים הגאון הגדול ר' ניסן קפלן שליט"א ר"מ בישיבת מיר ומוסר שיעורים רבים ברחבי העולם (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן חותם על כתב ההכתרה, לצידו הגר"נ קפלן (צילום: כיכר השבת )

לאחר תלאות ומאבקים, 'קהילת גבעת המבתר' בירושלים מגיעה אל המנוחה ואל הנחלה עם הכתרת הגאון הגדול ר' ניסן קפלן, ר"מ בישיבת מיר לרבה של הקהילה. ההחלטה להביא את הגר"נ קפלן לכהן כרב הגיעה כחלק מהתבססות קהילת בני תורה בשכונת גבעת המבתר המתחרדת.

הגר"נ קפלן, הינו מחשובי הת"ח בירושלים ר"מ למאות תלמידים בישיבת מיר מחבר הספרים 'שלמי ניסן' ו'ברכת חתנים' מרביץ תורה מפורסם בכל רחבי העולם כאשר שיעוריו נפוצים בקהילות רבות בארה"ב ובאירופה מדי שבוע בשבוע. הגר"נ קפלן הוא בנו של משגיח ישיבת 'נתיב הדעת' הרב נפתלי קפלן וחתנו של ראש ישיבת גייטסעהד ומגדולי אנגליה הגאון הגדול ר' אברהם גורביץ תלמידם חביבם של ראשי ישיבת קול תורה (הגרש"ז אויערבך זצ"ל) ופוניביז' (הגרי"ג אדלשטיין והגרב"ד פוברסקי) וכן שמש ולמד אצל בעל ה'שמירת שבת כהלכתה' הגר"י נויבירט זצוק"ל עד יומו האחרון.

בשבועות האחרונים נכנסו גבאי הקהילה ביחד עם רבם אצל גדולי הדור ובראשם מרן רה"י הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אשר בחביבות רבה סמכו על המינוי ובירכו בחמימות להגדלת והרמת קרן התורה ע"י הרב והקהילה החשובה.

כמו"כ נכנסו לביתם של ראשי ישיבת פוניבז' הגרי"ג אידלשטיין והגרב"ד פוברסקי, ולביתו של ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן וראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל (אשר למד בחברותא עם הרב קפלן). הכל צירפו בחמימות וידידות גדולה את חתימותיהם על כתב ההכתרה, וצירפו מילות חיבה והערכה לרב קפלן ולקהילה.

כתב ההכתרה

קהילת גבעת המבתר הינה קהילה שהתפתחה בשכונת גבעת המבתר הגובלת בשכונת רמת אשכול בירושלים. בעבר גבעת המבתר הייתה ידועה כשכונה חילונית מובהקת, והתגוררה בה אליטת הציבור הירושלמי: פרופסורים, רופאים ואנשי אקדמיה.

עם התחרדות השכונה הסמוכה רמת אשכול החלו אברכים, בני ישיבות ומשפחות מבני חו"ל, שרבים מהם תלמידי ישיבת מיר, לרכוש דירות ובתים בשכונה. כך נהפכה השכונה הפסטורלית לשכונה של בני תורה, וכך נוסדה קהילה של אברכים אשר נצרכו לבית כנסת ובית מדרש. דרכה של הקהילה החרדית החשובה לא הייתה סוגה בשושנים, ובני הקהילה, עם הגבאי הראשי, הרב אברהם ארנטרוי (בן הנגיד הרב אריה ארנטרוי - מאנגליה) ניהלו מאבקים רבים על זכויות בני הקהילה החרדית. רק לאחר תלאות ופיתולים בסיוע חברי העירייה שהבינו את הצורך הגדול, המאבק הוכתר בהצלחה והתושבים קיבלו הקצאה לבית כנסת על גבול רמת אשכול, מול המרכז המסחרי (שגם הוא עבר 'התחרדות' וחנויותיו סגורות בשבת).

כצפוי, בית הכנסת השוכן במיקום מרכזי ביותר בשכונה, הפך במהרה למגדלאור רוחני לכל תושבי השכונה: אברכים, בעלי בתים, זקנים וישישים. ומתקיימים בו מנייני תפילה רבים, שיעורים בעברית ואנגלית ולימוד בכל שעות היממה.

מרן הגר"ח קנייבסקי חותם על כתבה ההכתרה, לצידו הגר"נ קפלן
רה"י פוניבז', הגר"ג אדלשטיין חותם על כתב ההכתרה של הגר"נ קפלן
הגר"ב פוברסקי, רה"י פוניבז', חותם על כתב ההכתרה של הרב ניסן קפלן
רה"י חברון, הגר"ד כהן חותם על כתב ההכתרה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר