"דבר חמור ביותר"

יום הולדת לברקת במסעדת שרימפסים: "ציפינו ממנו לרגישות"

יו"ר ועדת השבת בירושלים זועם על ראש העיר ניר ברקת שחגג יום הולדת במסעדה הירושלמית "רובע 5" המציעה שרימפסים ומחללת שבת: "דורש הבהרות מברקת". חבר מועצה חרדי: "ציפינו מברקת לגלות רגישות" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ניר ברקת לצד המסעדה החדשה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90 ומתוך דף הפייסבוק של Moshe Heller)

חבריו ומכריו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת המציין בימים אלו יום הולדת 56, ערכו לו לאחרונה מסיבת הפתעה במסעדה ירושלמית. אלא שהעובדה שהמסיבה נערכה במסעדת "רובע 5" שנפתחה לאחרונה בעיר וידועה בעיקר בפירות הים והאוכל הלא כשר שהיא מגישה כמו גם העובדה שהיא פתוחה בשבת - הצליחה להרגיז גורמים חרדים בעיר.

המסעדה, שנפתחה לפני מספר חודשים, נחשבת לאחת מבין המסעדות היוקרתיות בעיר שמציעות תפריט לא כשר ופתוחות בשבת. מלבד יום ההולדת שנערכה לברקת במקום, מדף הפייסבוק של המסעדה עולה כי הוא הגיע לביקור חוזר במקום.

(צילום מסך)

חבר מועצה חרדי בכיר שסירב להזדהות בשמו אמר ל"כיכר השבת": "זה כואב, חבל שאין לו את הרגישות של ראש עיר של כולם, של כל אזרחי העיר כולל הדתיים והחרדים. מראש עיר אנחנו מצפים לגלות רגישות עליונה בהתנהלותו ולחשוב כמה פעמים האם ללכת למקומות שאינם מתאימים לציבורים שהוא מייצג".

יו"ר "ועדת השבת" בעיר יוסף רוזנפלד טען כי "זה דבר חמור ביותר. אני המום שראש עיר חגג שם יום הולדת, זו חוצפה. אני מצפה ממנו שלא יאכל בכאלה מסעדות. הוא ראש עיר שמייצג את עיר הקודש, לא סתם עיר. השם ישמור, אני דורש מראש העיר הבהרות מה הוא עשה שם".

לצד הביקורת על הגעתו של ראש העיר למקום, רוזנפלד לא מתרגש מכך שהמסעדה פותחת את שעריה בשבת ומציעה אוכל לא כשר: "יש מלא מסעדות שפותחות בשבת ומוכרת פירות ים".

(צילום מסך)

בעיריית ירושלים לא הגיבו.

לפני כחצי שנה פורסם ב"כיכר השבת" כי ברקת ורעייתו אירחו את הזמר קניה ווסט ורעייתו שביקרו בישראל באותו זמן - במסעדת טריפות בירושלים. לפי החשבונית שפורסמה אז, הם סעדו יחדיו ארוחת ערב רשמית במסעדת "מונא" בירושלים, שאינה כשרה ואף מחללת שבת.

בין היתר הוגש לשולחן הסועדים עוף בחמאה עם גרטן. לא ברור אם ראש העיר עצמו אכל את הטריפות אך בעת שבני הזוג אותם אירח אכלו הוא נכח לצידם. גם אז, כמו הפעם, טענו בסביבת ברקת כי הוא לא אכל עם שאר האורחים: "ראש העיר לא אכל אוכל טרף. זו ארוחה שהוגשה לאורחים הגויים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר