פסק וחזר בו?

הרב שמואל אליהו למתנדבת מד"א: לטפל ביהודי כמה שיותר, עד שהמחבל ימות

במענה לשאלה של מתנדבת במד"א בנוגע לטיפול במחבל פצוע, השיב הרב שמואל אליהו בפייסבוק: "לא משנה מה מד"א אומרים, צריך לטפל ביהודי כמה שיותר זמן עד שהמחבל ימות". לאחר מכן דבריו נערכו (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו, ארכיון (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

רבה של צפת, ומהרבנים החשובים בציונות הדתית, הרב שמואל אליהו, מעורר היום (רביעי) סערה לאחר שהנחה מתנדבת במד"א "לטפל בפצוע יהודי כמה שיותר עד שהמחבל ימות" בזירת הפיגוע, זאת בניגוד לנהלים של מד"א. מאוחר יותר, ערך מנהל עמוד הפייסבוק את התשובה ושינה אותה ל"אפילו אם המחבל ימות".

כזכור, הדיון בנושא עלה לכותרות לאחר שמנכ"ל מד"א אלי בין אמר כי במידה וצוותים של מד"א מגיעים לזירת פיגוע ורואים שהמחבל הערבי נפצע באורח חמור יותר מאש הקורבנות היהודים, עליהם לטפל קודם במחבל. דבריו כאמור עוררו סערה גדולה והיו רבים שגינו את דבריו.

על רקע הדברים הללו, הרב אליהו נשאל על ידי מתנדבת בארגון האם להגיש סיוע למחבל פצוע כפי שהנחו אותה בארגון או לטפל ביהודי בזירת הפיגוע. "שלום הרב, אם אני מתנדבת במד"א, כשקוראים לי לפיגוע ובמד"א אומרים לי לטפל במחבל ולא ביהודי מותר לי לטפל במחבל? ובכללי מותר לי ע"פ ההלכה לבצע החייאה על מחבל ולנסות להציל אותו בתור איש מד"א?" שאלה המתנדבת, כפי שהובא בעמוד הפייסבוק של הרב.

תשובת הרב, לפני ואחרי העריכה (צילום מסך)

תשובת הרב הייתה: "לא משנה מה מד"א אומרים. את תעשי מה שצריך לעשות. והעיקר הוא לטפל ביהודי פצוע לפני כל מחבל. את תטפלי ביהודי הפצוע כמה שיותר זמן עד שהמחבל ימות. הם נורא רוצים לעלות לשמים בתור שהידים. למה למנוע מהם את מה שהם כל כך רוצים. אין שום מצווה להציל את הרוצחים הללו".

הרב הוסיף, "עוד תזכרי שהם כל כך כפויי טובה ומסוגלים גם לרצוח את מי שמטפל בהם. לכן אפילו אם אין יהודי פצוע, אל תטפלי בהם לפני שבאו חבלנים ומצאו שאין עליהם חגורת נפץ או כל סכין אחרת. שלא יפגעו בך חס ושלום. ובכלל תזכרי שאין שום מצווה להציל רוצחים כאלה. הם יכולים להשתחרר ולהרוג יהודים אחרים".

בעקבות הסערה סביב דבריו על כך שצריך לטפל ביהודי כמה שיותר זמן עד שהמחבל ימות, תשובתו של הרב נערכה. במקום המשפט המקורי נכתב משפט אחר: "את תטפלי ביהודי הפצוע אפילו אם המחבל ימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר