הסנגוריה הציבורית תבקש להפסיק לייצג את שליסל: "מיותרת"

בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום בבקשת הסנגוריה הציבורית שלא לייצג את הרוצח ישי שליסל שרצח את שירה בנקי, וזאת משום שהוא מסרב לשתף אתם פעולה "מיותרת ואף מזיקה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

בצעד חריג, בית המשפט המחוזי בירושלים ידון היום (חמישי), בבקשת הסנגוריה הציבורית שלא לייצג את הרוצח ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ע"ה במצעד בירושלים.

בקשתם מגיעה לאחר שבימים האחרונים נפגשו בכירי הפרקליטות עם שליסל ובמהלך הפגישה ניסו הפרקליטים לשכנעו לקבל ייצוג מטעמם, אך הוא סירב והבהיר כי במידה והם ייצגו אותו הם לא יזכו לשיתוף פעולה מצידו.

לפי החוק, הסנגוריה הציבורית חייבת לייצג כל נאשם שאין לו ייצוג פרטי, אולם משזה לא מאשר לקבל את ייצוגם הם רשאים לפנות לבית המשפט בבקשה להסיר את אחריותם מהתיק, כפי שהם עושים במקרה של שליסל.

במידה ובית המשפט המחוזי לא יקבל את בקשתה, צפויה הסנגוריה להגיש ערעור לבית המשפט העליון.

סגן הסנגור המחוזי כתב בבקשתו כי "הגנה הניתנת לנאשם שאינו משתף פעולה, לאו הגנה היא. יתרה מזו, היא אף עלולה לפגוע בנאשם עצמו שכן אין בידי הסנגור כלים שיאפשרו לו לנהל כראוי את הגנת הנאשם".

"ייצוג בנסיבות אלה אינו אלא עלה תאנה בבחינת מראית עין של ייצוג. נוכחותו של סנגור שאין ביכולתו לתרום להגנת הנאשם מיותרת ואף מזיקה", הוסיף הסנגור.

בכתב האישום שהוגש נגדו לפני כחודשיים, נכתב כי במעשיו הביא הנאשם במזיד למותה של שירה בנקי, בכוונה תחילה ולאחר שהחליט להמיתה בדם קר וללא שקדמה התגרות בתכוף למעשה באמצעות סכין שהכין מראש, כן ניסה הנאשם להמית את ירדן נוי, כפיר גיל, נעם אייל ,יעל בלקין שגיב סטקולשציק ושלי בר ניב, לאחר שהחליט להמיתם בדם קר ובאמצעות סכין שהכין מראש ופצע את נגה כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר