הגר"ח קנייבסקי לאברכי כולל "ש"ס איידען": "משיח עומד לבוא"

במעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי נערך מעמד סיום הש"ס של אברכי כולל "ש"ס אידען", במהלכו התייחס הגר"ח למצב הביטחוני ואמר כי אין מה לדאוג ו"משיח עומד לבוא". תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי בשתיית 'לחיים' (באדיבות המצלם)

תלמידי המחזור השביעי של כולל "ש"ס אידען" זכו השבוע לסיים את הש"ס כולו במעמד מיוחד שנערך בביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שהמיזם הזה ולומדיו קרובים אל ליבו.

נשיא הכולל, הוא גאב"ד ק"ק פוזנא, הגאון רבי אברהם אייזען, שברר קבוצה מזוקקת של אברכים מופלגים בתורה. קצב הלימוד בכולל הינו הספק של שמונה דפי גמרא מדי יום - כאשר בכל שבת נדרשים הלומדים ללמוד עוד ארבעה דפים. בסוף כל חודש, חייב כל אברך לעמוד בבחינה - בעל פה ובכתב - על 225 דפי גמרא בידיעה ברורה.

רגעים לפני המעמד, נכנסו רבני הכולל אל חדרו של מרן שר התורה, יחד עם בניהם שבאו בבגדי שבת, אלא שהגר"ח הפתיע את הנוכחים, ושאל: "אפשר לבחון אתכם על כל הש"ס?". מכאן ואילך החל מעמד מרגש כאשר שר התורה מציב שאלות והאברכים מצידם מוכיחים בקיאות.

בעריכת הסיום התכבד ראש הכולל הגאון רבי משה אייזיק סאמעט, ובאמירת הקדיש הגדול התכבד הנשיא גאב"ד פוזנא. כאשר במעמד הפתיחה של התחלת המחזור השמיני של לימוד הש"ס כובד מרן שר התורה עצמו, שקרא את המשנה הראשונה במסכת ברכות.

לאחר מכן מזג מרן 'לחיים' מיין מיוחד שהוציא לכבוד האירוע ומיד לאחר מכן פצח מרן שר התורה הגר"ח שליט"א בשירת: "אשריכם-אשריכם תלמידי חכמים שדברי תורה חביבים עליכם ביותר".

לאחר ששר התורה בירך את כל אחד ואחד מהלומדים באופן אישי, ביקש גאב"ד פוזנא השב לקהילתו בפלטבוש, להעביר דברי חיזוק על המצב הקשה בארץ הקודש. מרן הגר"ח השיב שאין מה לדאוג, כי התורה מגנא ומצלא בכל עידן, והוסיף כי "משיח עומד לבוא, כמו שאמרו חז"ל במוצאי שביעית בן דוד בא".

לקראת יציאת האברכים מביתו, חזר הגר"ח והביע את התפעלותו, והתבטא ביטוי נדיר כשאמר: "האברכים הללו, לומדי כולל ש"ס אידען, יהיו מהראשונים שיזכו לקבל את פניו של משיח צדקנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר