כינוס אגודת ישראל

ליצמן: "אם ממשלת ה-61 תתרחב - לא נוכל להביא הישגים והיא תיפול"

השר ליצמן אמר בכינוס חברי הנהלת "אגודת ישראל" כי "כל זמן שתהיה ממשלה של 61 נוכל להשיג הישגים, ברגע שתהיה ממשלה רחבה של 82 - היא תיפול". הרבי מסאדיגורה: "תיקון חוק הגיוס יהיה תיקון גדול" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשעות הערב (חמישי) התכנסו חברי ההנהלה של המרכז הארצי של "אגודת ישראל" בבית התנועה בבני ברק.

הכינוס נערך בראשות חבר מועצת גדולי התורה האדמו"ר מסאדיגורה ומשתתפים בו נציגי התנועה ביניהם שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ראשי הערים: חנוך זייברט, מאיר רובינשטיין וישראל פרוש והנציגים מנדל אייזנברג שלמה קוסטליץ, יעקב טסלר ישעיהו ארנרייך ואחרים.

במהלך הכינוס התייחס שר הבריאות יעקב ליצמן להישגי הממשלה כמו גם לדרישות העומדות על הפרק. "כל זמן שתהיה ממשלה של 61 נוכל להשיג הישגים עבור הציבור החרדי והממשלה תחזיק. ברגע שתהיה ממשלה רחבה של 82 - הממשלה תיפול".

הכינוס, הערב (צילום: באדיבות המצלם)

ליצמן אמר: "אמנם בבחירות האחרונות ירדה יהדות התורה במנדט, אך זה לא באשמתנו. אנחנו הבאנו 100 אחוזי הצבעה".

האדמו"ר מסאדיגורה שנשא את המשא המרכזי התייחס בדבריו לחוק השוויון בנטל ואמר כי "תיקון חוק הגיוס יהיה תיקון גדול".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בכינוס: "עיבוי תקציב הכוללים והישיבות רק בזכות יהדות התורה, ידידי יענק'ל ליצמן ועוד. איני מרחיב הרבה. לא אפרט מי בתוך הסיעה יש לו חלק בזה".

"יש לנו עבודה סיזיפית של יום יום. יענקל ליצמן התקשר אלי בראשון שצריך ללכת למשרד המשפטים. אנחנו עובדים קשה לרומם קרן התורה וישראל" סיפר פרוש.

פרוש התייחס לחוק הגיוס ואמר: "לא נוותר על קוצו של יוד בכל הנוגע לחוק הגיוס. אנחנו פועלים לפי הוראת מועצת גדולי התורה בנדון".

הוא הוסיף: "עצם העובדה שבמדינת היהודים חוקקו חוק כי מי שירצה ללמוד ילך לכלא - אפילו שזה ברור לכולם שאנו לא דואגים שזה יקרה - בכל זאת אנו חייבים לעשות הכל על מנת לתקן את העוול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר