ביקורת חריפה

שופטי בג"צ למדינה: למה לא הרסתם בתי מחבלים בזמן?

בית המשפט העליון הורה למדינה להגיש פירוט למקרים בהם בג"צ אישר להרוס בתי מחבלים, אולם ההרס לא בוצע בזמן. "מכניסים את כל המערכת ללחץ, ואחרי שניתן פסק הדין - משתהים" (חדשות)

בית משפחת מחבל שנהרס ב-2014 (צילום: Sliman Khader/Flash90)

הריסת בתי המחבלים: שופטי בית המשפט העליון מרים נאור, חנן מלצר ונעם סולבר הורו למדינה להגיש לבית המשפט עד ליום שני הקרוב פירוט של צווי ההריסה לבתי מחבלים שאושרו על ידי בג"צ - אולם הרס הבתים לא בוצע מידית.

שופט העליון חנן מלצר מתח ביקורת נוקבת על התנהלות המדינה ואי הרס בתי מחבלים במידי למרות שההרס אושר על ידי בית המשפט.

שופטי בג"צ, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"קודם כל אתה אומרים שזה דחוף ומכניסים את כל המערכת ללחץ, ואחרי שניתן פסק הדין אתם משתהים?" אמר השופט מלצר לנציג הפרקליטות אבינועם סגל, "תביאו לנו רשימה מתי היה האירוע, מתי ניתן פסק הדין ומתי מימשתם אותו. היו מקרים שהדברים אושרו ואתם השתהיתם חודשים בביצוע. הרי אומרים שבתי המשפט מעכבים את הדברים".

המדינה התבקשה על ידי בית המשפט להגיש פירוט של כל צווי ההריסה שאושרו על ידי בג"צ מאז 2013, מועדי פסקי הדין, מועדי ביצוע ההרס בפועל, והסיבות לעיתוי ההרס. למעשה, החלטת בג"צ מעכבת את הריסת בתי המחבלים אותם מבקשת המדינה לבצע - בשבוע.

בית מחבל שנהרס ב-2014 (צילום: Sliman Khader/Flash90)

כפי שפורסם מוקדם יותר, במהלך הדיון בעתירות שהגישו קרובי משפחותיהם של מחבלים באמצעות המוקד להגנת הפרט, אירע עימות יוצא דופן בין נשיאת בית המשפט העליון לדבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח בפיגוע בחודש יוני.

"הנרצחים הפכו לשקופים. הפכתם את הקורבנות לאשמים. אני שומעת כמה המשפחות של המחבלים מסכנות, אנחנו לא?" שאלה האם.

בשלב זה, קטעה השופטת נאור את דברי האם השכולה ואמרה כי "גם לאם שכולה יש גבול במה שהיא יכולה לומר פה". לדברי השופטת נאור: "הגברת לא תהפוך פה את הזכות שניתנה לה להטחת האשמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר