ממשיך במתקפה

הרב פינטו: הרבנית כמעט נפטרה בר"ה, מובילים אותה לאסון

שעות לאחר שחזר לישראל, הרב יאשיהו פינטו התייצב בפני חסידיו וסיפר כי רעייתו עמדה לקראת מוות במהלך ראש השנה: "מובילים את הרבנית לאסון. בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי?" (חדשות)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בחשוון תשע"ו | 29.10.15
הרב פינטו, ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

שעות לאחר שחזר לישראל מטיפולים בארה"ב, מסר הערב (חמישי) האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו שיחה לחסידיו בישיבת "שובה ישראל" באשדוד וסיפר כי רעייתו, הרבנית דבורה, הייתה במצב קשה מאוד במהלך ראש השנה. "הרופאים ביקשו לקרוא למשפחה להיפרד" העיד.

צפו בשידור חי

"יש לי בלב התרגשות גדולה כל פעם שאני מתייצב כאן בבית המדרש" פתח הרב את השיחה אותה מסר לתלמידיו לאחר תקופת היעדרות בשל הטיפולים הרפואיים. "הנפש שלנו מרגישה המון המון הכרת הטוב לספרי תהילים והמצוות שאתם עושים בעד המשפחה שלנו".

"עברתי ניתוח קשה ביותר, הייתי צריך להמשיך טיפולים רדיואקטיבים, לא נתנו לנו. בראש השנה הרבנית הייתה בבית חולים, הרופאים ביקשו להביא את הילדים להיפרד מהרבנית. מה שהקב"ה רוצה אני מקבל באהבה גדולה. אני מבקש מכם צדיקים, תתפללו בעד הרבנית, אף אחד לא יודע כמה עגמת נפש יש בלב שלנו". הרב הוסיף כי "התקופה הזאת - זה יהיה סיפור שייכתב לדור אחרון, זה יהיה אחד הסיפורים הגדולים, עדיין לא רואים את הסוף".

"מי נתן להם אישור להקליט אישה מסכנה וחולה" אמר הרב בהתייחסו להקלטת והפללת אשתו בפרשת ברכה, "כל היום בתקשורת, עוד, עוד, עוד, הרגו את פלוני (ברכה) בתקשורת - ואותנו לא הרגו? שמישהו יראה לנו שעשינו משהו רע, הודנו על משהו שלא עשינו בשביל להציל את הרבנית".

"בגלל שאני רב? בגלל שאני ספרדי?" שאל הרב פינטו, "לקחו רב וכל היום מתעללים בו. יש לי סרטן, מה האכזריות הזאת? כולם יודעים שאם הייתי רוצה להישאר בארה"ב הייתי נשאר ואף אחד לא היה יכול להחזיר אותי. אבל באתי, אני לא בורח, מישהו חשב פעם שאני אברח? שאני אעזוב את הקהילה?".

הרבנית פינטו, "מובילים אותה לאסון" (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

"אנחנו לפני אסון עם הרבנית, הם דוחפים לאסון" הזהיר הרב פינטו. בהמשך, הוא סיפר על השינוי ביחס כלפיו לאורך השנים האחרונות: "בהתחלה קראו לנו הרב יאשיהו יוסף פינטו, אחר כך הרב פינטו, אחד כך פינטו, ועכשיו מר פינטו".

"הרבנית בימים האחרונים במוות, אנחנו בייסורים קשים ביותר. אם תכניסו אותי לבית סוהר - תפתרו את הבעיה? לא. מסכן הרב אברג'ל, מאוד אהבנו אותו, הוא היה ידיד בלב ובנפש. הוא אמר שאחרי שעצרו אותו ושמו אותו שמונה ימים בכלא עם ערבים - הוא לא יכל לחיות. מייסרים אותנו רגע רגע"

הרב הזכיר את הגורמים השונים במשטרה שידעו לכאורה שהוא נותן "שוחד" לאפרים ברכה, ואמר "זה שוחד? זה שוחד מעל לטבע". בהתייחסו לברכה עצמו אמר: "מה אתם שולחים חסיד להפליל רב שלו? הוא תלמיד שלי, 17 שנים כל הסודות של החיים שלו הוא סיפר לי".

"הוא ידע שאשתו של הרב חולה, מה עשיתם לו? הרגתם אותו, והרבנית בדרך" אמר הרב. "תזכרו מה אני אומר לכם, אנחנו בדרך לאסון. כל העיתונאים שכל היום לוחצים ולוחצים, מה אתם רוצים?".

"היינו בארה"ב, הגיע תובע בכיר, שאל למה אמרתי בחקירה בישראל שהאף.בי.איי נתן 100 אלף דולר ומקלט כדי להפליל את ברכה. לא אמרתי כזה דבר, למה שולחים חיקורי דין עם שקרים?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר