"רצה להיות שהיד"

המחבל בן ה-13 הואשם בניסיון לרצח; יצא בקרוב לחופשי?

אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שביצע את יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, הואשם בשני ניסיונות רצח. הפרקליטות במלכוד: אם יורשע לפני ינואר המחבל עלול לצאת לחופשי (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
המחבל אחמד מנאסרה בבית החולים (צילום: לע"מ)

הפרקליטות הגישה היום (שישי) כתב אישום כנגד אחמד מנאסרה, המחבל בן ה-13 שביצע יחד עם בן דודו את פיגוע הדקירה בפסגת זאב, בו נפגע באורח אנוש נער בן 13 וצעיר נוסף נפגע באורח קשה. מנאסרה הואשם בשתי ניסיונות לרצח בלבד, זאת מאחר והתברר כי הוא לא ביצע בפועל את הדקירות, אלא רק בן דודו בן ה-15, שחוסל באירוע, ביצע את המעשה הנפשע בפועל.

מכתב האישום עולה כי ביום הפיגוע חזר מנאסרה מבית הספר ופגש בבן דודו, חסן מהאני בן ה-15. השניים שוחחו ביניהם על המצב במסגד אל אקצה ועל מצבם של תושבי עזה הרשות הפלסטינית וארגון חמאס. הם החליטו להפוך לשאהידים ולהיהרג כחלק ממלחמה למען הדת.

מנאסרה נטל סכין מעוטרת עם להב של כ-15 ס"מ מארון בחדר השינה של הוריו ויצא לדקור יהודים. בפיגוע, שאירע ב-12 באוקטובר, נפצעו קשה שני ישראלים: נער בן 13 שרכב על אופניו וצעיר בן 21. מנאסרה נפצע מרכב שעבר במקום ובן דודו חוסל במקום.

זמן קצר לאחר הפיגוע הופץ תיעוד של מנאסרה שותת דם. בכלי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות הפלסטיניות הופץ התיעוד ונטען כי הישראלים הוציאו להורג ילד חף מפשע. גם יו"ר הרשות אבו מאזן הצטרף לטענות, אך מיד לאחר מכן הוציאה ישראל תיעוד של המחבל חי בבית החולים.

בהעדר אפשרות חוקית להותירו במעצר בעת הזאת, בשל גילו, ביקשה הפרקליטות להורות על שחרורו בתנאים מגבילים כך שישהה במעון נעול, אך הוריו התנגדו למהלך. בית המשפט קבע כי מנאסרה ישהה במעון "נוף הרים" בכפר ירכא שבצפון בעשרה ימים הקרובים, אז ייערך דיון נוסף בעניינו, בו תבקש הפרקליטות להותירו במעון למשך 70 ימים.

בפרקליטות חוששים כי במידה והמשפט יסתיים לפני חודש ינואר הקרוב, עלול מנאסרה לצאת לחופשי בקרוב, זאת מאחר ואין אפשרות לכלוא נערים מתחת לגיל 14.

כך ניסה מנאסרה לרצוח יהודים (חטיבת דובר המשטרה)

בתוך כך, כתב אישום נוסף הוגש נגד מחבלת ערבייה בת 16, תלמידת תיכון מבית חנינה, שניסתה לדקור יהודים בירושלים. על פי כתב האישום, ב-12.10.15 יצאה לבית הספר כשבתיקה סכין מטבח ומחברת, בה כתבה בין היתר "אל תדאגי אמא של השהיד הלוואי אמי במקומך", "פלסטין משוחררת", "הוי אמא תסלחי לי על הכל". כשיצאה מבית הספר בשעות הצהריים, חצתה הקטינה את הכביש לכיוון תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעת התחמושת, בחנה את השטח והמתינה להזדמנות מתאימה להוציא לפועל את תוכניתה לדקור יהודי למוות.

כמה עוברי אורח חשדו בנאשמת והפנו את תשומת ליבו של שוטר משמר הגבול שהחל מתקרב לנאשמת. כשהבחינה בשוטר החלה לרוץ חזרה לכיוון התחנה כשהיא מחזיקה בידה את הסכין. עם הגעתה של הנאשמת לתחנה השיג אותה השוטר ודרש ממנה לגשת לצד התחנה ולהתרחק מהנוכחים. הנאשמת הניפה את הסכין לכיוונו של השוטר וניסתה לדקור אותו במטרה לגרום למותו. השוטר דחף את הנאשמת לאחור, שלף את נשקו האישי וירה בה מספר כדורים. כתוצאה ממעשיה של הנאשמת נגרם לשוטר פצע קל. הפרקליטות ביקשה לעוצרה עד תום ההליכים.

כתב אישום נוסף הוגש נגד סובחי אבו חליפה, מחבל ערבי בן 19 משועפט, בגין ניסיון רצח. על פי כתב האישום, המחבל יצא מביתו לבצע את הפיגוע הרצחני, כאשר סכין מוסתרת מתחת לבגדיו. הנאשם נסע באוטובוס לצומת הגבעה הצרפתית, שם הבחין במתלונן, א', לבוש כחרדי.

בזמן שא' שוחח עם מאבטח הרכבת הקלה, הוא התנפל עליו ודקר אותו בעוצמה בסכין בצווארו כאשר להב הסכין נותר נעוץ בצווארו של א'. מיד אחר כך, התנפל הנאשם על המאבטח וניסה לחטוף את נשקו האישי. נהג אוטובוס שהבחין בנעשה, הגיע למקום והדף את הנאשם בכוח כדי למנוע את חטיפת הנשק מהמאבטח. הנאשם, שלא הצליח לחטוף את הנשק, ברח מן המקום ונעצר על ידי השוטרים לאחר כמה מטרים. הפרקליטות ביקשה לעוצרו עד תום ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר