הגר"ש אוירבך: "עלינו לשמר את ההשקפה". תיעוד

בעצרת מספד בבני ברק לזכרו של מרן הרב שך זצוק"ל נשא דברים הגאון רבי שמואל אוירבך שאמר כי "בני הישיבות הם הלב של כלל ישראל ואסור להתפשר לגביהם אפילו כמלוא נימה". תיעוד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך בעצרת, אמש (באדיבות המצלם)

בבית המדרש "צעירים" בבני ברק נערכה אמש (מוצאי שבת) עצרת מספד לזכרו של מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל במלאות 14 שנים בפטירתו.

בעצרת נערך מעמד סיום הש"ס על-ידי הגאון רבי צבי פרידמן רבה של שכונת אור החיים בבני ברק וכן תחילת לימוד הש"ס על-ידי הגאון רבי משה שמידע ראש ישיבת גרודנא באשדוד.

הגאון רבי שמואל אוירבך נשא את משא ההספד המרכזי בו אמר כי כשנעשו נסיונות בעבר להגיע להסדרים עם הצבא תמורת פשרות כאלה ואחרים בכדי להציל את שאר בני הישיבות, גדולי ישראל שבאותה תקופה הזדעזעו מעצם המחשבה על כך.

הרב אוירבך הוסיף וציטט את תגובת הרבי מטשעבין נוכח ההצעות הנ"ל ואמר כי "כשפוגעים בלב לא נשאר למי לעזור", והוסיף הגר"ש כי "בני הישיבות הם הלב של כלל ישראל ואסור להתפשר לגביהם אפילו כמלוא נימה".

"וכך ראינו אצל מרן הרב שך זצוק"ל - את הזהירות הגדולה בגדרי ההשקפה והיהדות שנלחם אף על קוצו של יוד כדי שלא יחדרו רוחות זרות של השכלה להיכלי הישיבות והכוללים", אמר הגר"ש אוירבך, "ראינו איך שמר והגן מכל משמר על הלב של כלל ישראל. את זה אנו צריכים לשמר - את דרכו ומורשתו, את מה שהנחיל לדורנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר