ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי:

"דאעש משתמשים בפסגת הטכנולוגיה - לך תתמודד עם זה"

האלוף הרצי הלוי, ראש אמ"ן בצה"ל, אמר בכנס סגור כי איראן מצמצמת את הפער הטכנולוגי מול ישראל והתריע מפני החרדה שגורמים סרטוני הפיגועים המופצים בגל הטרור האחרון (אקטואליה)

ראש אמ"ן האלוף הרצי הלוי. ארכיון (צילום: פלאש 90)

האלוף הרצי הלוי, ראש אגן המודיעין בצה"ל, אמר בהרצאה סגורה ביום חמישי האחרון בפני תורמים ואנשי סגל של המכללה למנהל בבנק רוטשילד בתל אביב, כי ישראל ואיראן נמצאות במלחמה טכנולוגית בה איראן מצמצת במהירות את הפער והיתרון האיכותי שיש לישראל עליה.

בדבריו, שצוטטו הבוקר בעיתון "הארץ" על-ידי ברק רביד, התייחס הלוי לגל הטרור ואמר כי סרטוני הפיגועים שהופצו יצרו חרדה שאם היא היתה קיימת ב-1948 ישראל לא היתה מנצחת במלחמתה עצמאות.

בדבריו אמר ראש אמ"ן כי "תשאלו אותי האם תהיה לנו מלחמה עם איראן ב-10 השנים הקרובות? אני אענה לכם תשובה מפתיעה - יש לנו מלחמה עם איראן, יש לנו מלחמה טכנולוגית עם איראן. המהנדסים שלנו נלחמים במהנדסים איראנים - היום. וזה יילך ויהיה יותר משמעותי".

"יש לנו היום יתרון, אך איראן הולכת וסוגרת אותו. מאז 1979 - המהפכה באיראן - כמות האוניברסיטאות והסטודנטים באיראן עלתה פי 20. אנחנו פי שלושה וחצי. יש לנו כבר מלחמה טכנולוגית עם איראן, שהיא מלחמה מאוד חשובה", הוסיף.

באשר לגל הטרור הנוכחי אמר ראש אמ"ן כי "המלחמה הבאה תהיה הרבה יותר קשה בעורף. במלחמת יום כיפור היה הרוג אחד בעורף. טיל פרוג שפגע ברמת דוד במגורי הטייסים. זה היה ההרוג היחיד בעורף. כל השאר צבא".

"זה כבר לא כמה הרגת וכמה הרגו בצד השני וזה לא לאן הגעת ותקעת את הדגל אלא הסיפור שמספרת המלחמה", הסביר ראש אמ"ן, "כולנו - כולל אותי וכולכם - בחודש האחרון מבצעים לעצמנו שטיפת מוח כשאנחנו נכנסים לראות את הסרטונים האלה של הדקירה פעם אחר פעם ומייצרים רמת חרדה שאם במלחמת העצמאות כל אחד היה רואה סרטונים של לטרון, או של סן־סימון או של ניצנים, לא בטוח שהיינו מצליחים לשאת את כל הדבר הזה קדימה".

הלוי סיפר כי קשה להם היום הרבה יותר לפתח ולשמר מקורות מודעיניים, לדבריו זה גם עולה הרבה יותר וגם זמן התפוגה שלו מתקצר משמעותית.

בדבריו, הוא התייחס לארגון הרצחני דאע"ש ואמר כי "החברה האלה מדאעש עם גלביות וראסטות כאלה, אבל הם משתמשים בפסגת הטכנולוגיה. זה לא יוני דואר, אלו מערכות תקשורת הכי מתקדמות עם ההצפנות הכי קשות - עכשיו לך תתמודד וזה משתנה כל יומיים".

ראש אמ"ן הביע חשש שיבוטל שירות החובה ואמר כי "החשש שלי הוא שנחדל ממודל צבא העם ואז צה"ל לא יקבל את כל הנוער הישראלי לשורותיו ולא ינצל את מיטב האנשים. אם נשנה את מודל צבא העם אז בשנתיים־שלוש הראשונות האינרציה תחזיק אותנו אבל אחר כך מערכת הביטחון כולה תיפגע עד כדי פגיעה בביטחון המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר