שר הביטחון בראיון

יעלון: "יש חשיבות של המשך לימוד תורה במקביל לחשיבות הגיוס"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אומר בראיון לתוכנית 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה' כי הוא בעד שמירה על ערך לימוד התורה וכי ראה ברכה בעמלו בכך שמספר המתגייסים החרדים גדל (חדשות חרדים)

שר הביטחון בוגי יעלון (צילום: אריאל חרמוני)

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אומר הבוקר (ראשון) בראיון לתוכנית 'שמונה עד עשר' עם מרדכי לביא ברדיו 'קול ברמה' כי הוא בעד שמירה על ערך לימוד התורה וכי ראה ברכה בעמלו בכך שמספר המתגייסים החרדים גדל.

"אני בעד גיוס מצד אחד, מצד שני לא בכפייה", אומר שר הביטחון, "בוודאי לשמור על ערך לימוד התורה - ולכן דגלתי בזה שניתן לתהליך להתפתח באופן טבעי על ידי זה שנאפשר גיוס ולא נכפה אותו וראיתי ברכה בעמלי, ראיתי איך מספר המתגייסים החרדים הולך וגדל".

יעלון הוסיף ואמר כי "בתקופה של השינוי בחוק השוויון בנטל דווקא ירד מספר המתגייסים כתוצאה מזה שבאופן טבעי כל מי שמותקף מתגונן. חזרנו לדרך המלך, בזה שצה"ל ומשרד הביטחון עוסקים בלאפשר גיוס ולא לכפות גיוס, ואני מקווה שזו תהיה רוח הדברים גם לנוכח שינוי החוק שעתיד להשתנות בימים הקרובים".

עוד הוסיף יעלון כי "בתקופה שעסקנו בחוק וחוקקנו אותו, מספר המתגייסים ירד, ויש עוד נתון מעניין שגם מספר תלמידי הישיבה שפנו ללימודים אקדמאים ירד, אפשר לראות את זה. יש חשיבות של המשך לימוד תורה במקביל לחשיבות הגיוס".

"לא חשבתי לרגע שנכון לאיים בסנקציות פליליות כדי להביא בסוף לעקירת תלמידי ישיבה מספסלי הלימוד כדי להתגייס לצה"ל, חשבתי שנכון לתת לתהליך הזה להיות טבעי, היום - לאחר שנחקק החוק ויש פסיקות בג"צ צריך למצוא את הדרך הנכונה שבא נוכל למעשה ללכת בדרך של לאפשר ולא לכפות", אומר שר הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר