פעיל הר הבית הורחק מירושלים בצו מינהלי

צעיר יהודי בשם דב מורל, תושב טלמון שבבנימין, הנמנה על פעילי הר הבית, הורחק מירושלים בצו מינהלי. את הצו מסרו לו השוטרים במהלך הלילה, ולאחר שקרא אותו קרע את הצו (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

בצעד חריג הורחק הלילה צעיר יהודי, דב מורל בן 21 מטלמון שבבנימין, מפעילי הר הבית, בצו מנהלי מירושלים.

בלשי משטרה הגיעו לפנות בוקר לביתו של מורל ומסרו לו צו חתום בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, המורה על הרחקתו מירושלים לתקופה של חצי שנה, וכן על איסור יצירת קשר עם כ-30 צעירים יהודים.

לאחר שהקריאו לו השוטרים את הצו ומסרו לו אותו, קרע אותו מורל והצהיר כי "הצו מנוגד לתורה ולקב"ה ולכן לא ישמע לו".

הצו מסתיים בליל הסדר, שעות ספורות לאחר מועד הקרבת קורבן פסח, צעד אותו מונעת המשטרה מדי שנה. לדברי מורל הדבר מעיד גם כן על כך שמטרת הצו למנוע את פעילותו למען הר הבית, ולדבריו איסור יצירת הקשר נועד להפריע לו להפעיל דף פייסבוק בשם "רוצים מדינה יהודית".

לטענת גורמי ימין, בחודשים האחרונים אנשי המחלקה היהודית בשב"כ הזהירו את מורל על רקע פעילותו למען עליית יהודים להר הבית, והוא אף נעצר לפני מספר שבועות בחשד שבירך "ברכת שהכל" על מים בהר. מאז שנעצר בגין הברכה נאסרה עליו ללא נימוק הכניסה להר, וכעת נמסר לו הצו המנהלי.

בארגון חוננו המייצג את מורל אומרים בתגובה: "אנו מגנים את הוצאת הצו המנהלי ללא משפט וללא נימוק בצעד הפוגע קשות בזכויותיו של דב מורל. רק בשבוע שעבר נחשף כי שייח מוסלמי ממשיך להסית לפגיעה ביהודים מתוך הר הבית באין מפריע, מה שלשיטתו של אלוף פיקוד העורף כנראה לא עונה להגדרה "פגיעה בסדר הציבורי", וכעת אנחנו רואים במה מערכת הביטחון עסוקה – הוצאת צו הרחקה ליהודי הפועל באופן גלוי וחוקי למען הר הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר