כתב אישום נגד יהודי שדקר עובד יהודי: "חשב שהוא ערבי"

הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד שלמה פינטו מקריית אתא, שלפני כשבועיים ניסה לבצע "נקמה" על פיגועי הדקירה ולדקור ערבי, אך טעה בזיהוי ודקר עובד יהודי בשופרסל (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
פינטו הבוקר בבית המשפט (צילום: ג'ורג' גינסברג - ynet)

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד שלמה פינטו, בן 32 מקריית אתא, בחשד שלפני כשלושה שבועות דקר יהודי עובד בשופרסל בקריית אתא - משום שחשב שהוא ערבי.

הפרקליטות מייחסת לו עבירות של שני מקרים של ניסיון רצח והחזקת סכין בנסיבות גזעניות ובשל כך ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

מעובדות כתב האישום עולה, כי על רקע אירועי הטרור בישראל, החליט פינטו לבצע מעשה נקם באדם ממוצא ערבי, ולעודד גם אחרים, במעשיו, לבצע מעשי נקם דומים.

לפני כשבועיים בסביבות השעה 11:00 הצטייד הנאשם בסכין מטבח, סכין יפנית, ופטיש, ונסע ברכבו לרחוב זבולון במרכז קריית אתא, במטרה לאתר אדם ממוצא ערבי ולהמיתו.

הוא יצא מרכבו כשהוא מחביא את הסכין בשרוול הימני של חולצתו והבחין באדם ברחוב, וסבר כי הוא ממוצא ערבי. לפני שהספיק לדקור אותו, נכנס אותו אדם לתוך סניף בנק "טפחות", הנמצא בקרבת מקום. פינטו המתין מחוץ לבנק לצאתו, בחלוף זמן קצר, ומשלא יצא, החליט לעזוב את המקום ולאתר קורבן אחר.

בשלב זה, נסע פינטו לעבר חנות "שופרסל דיל" שבמתחם "איקאה" בקרית אתא, מאחר שסבר כי בסופר עובדים ערבים רבים, ושם יוכל לממש את תכניתו.

בסביבות השעה 12:15, נכנס לסופר, כשהסכין מוחבאת בשרוול חולצתו ובכיס מכנסיו מוחזקת סכין יפנית, והחל לחפש אחר קורבן ערבי.

הוא הבחין בנפגע כשהוא מסדר מוצרים במחלקת המוצרים הקפואים, עצר במעבר המקביל למעבר בו עמד הנפגע, ובחן את מראהו. לאחר שהשתכנע כי הוא ממוצא ערבי, החליט פינטו לדקור אותו ולגרום למותו.

הוא הגיח מאחוריו כשהסכין בידו, ודקר את העובד היהודי מספר פעמים באזור המותן, הגב התחתון והכתף, בכוונה לגרום למותו.

העובד החל לברוח, בעוד פינטו רודף אחריו בסופר, כשהסכין בידו, על מנת להמשיך ולדקור אתו. בשלב מסוים, התקרב פינטו לעובד, אך הוא חסם את דרכו באמצעות עגלת סחורה, ולא אפשר לו להמשיך ולדקור אותו ופינטו עזב את המקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר