רצה למות "מות קדושים"

כתבי אישום נגד המחבלים מהפיגועים ברעננה וגן שמואל

כתב אישום הוגש נגד המחבל חאלד בסטי שביצע את פיגוע הדקירה ברעננה במטרה ל"מות מות קדושים", בחסדי שמים הלהב נשבר אחרי דקירה אחת. אישום גם נגד המחבל מגן שמואל (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת הפיגוע (צילום: מצלמות האבטחה)

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חאלד בסטי, בן 28 מירושלים, בגין פיגוע הדקירה ברעננה לפני כשלושה שבועות.

על פי עובדות כתב האישום, גמלה ההחלטה בלבו של בסטי לרצוח ולפגוע ביהודים באמצעות סכין. בסטי קיווה שלאחר המעשה, הוא ייהרג "ויזכה" למות מוות אותו הוא רואה כ"מות קדושים".

לשם כך נטל סכין משונן, הסתירו מתחת לחולצתו ויצא לרחוב ירושלים ברעננה. בסטי התקרב לתחנת האוטובוס שברחוב ירושלים 34 ברעננה, בה באותה עת עמדו מספר אנשים שגבם היה מופנה אליו.

בהגיעו לתחנת האוטובוס, הוציא בסטי את הסכין מחולצתו ודקר את אחד העומדים, על מנת לגרום למותו, שלוש דקירות: בראשו, בכתפו ובערפו. כתוצאה מהדקירות נשבר להבו של הסכין ונשאר תקוע בעורפו של אותו אדם.

בהמשך ניסה המחבל, שלא היה מודע לשבירת הלהב, לגרום למותם של שלושה אנשים נוספים, על ידי כך שהיכה בגבם באמצעות ידית הסכין, כשהוא חושב שהוא אכן דוקר אותם. במעשיו האמורים ניסה בסטי לגרום למותם של ארבעה אנשים, וגרם לחבלות של ממש.

במקביל, לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש כתב אישום נגד עלאא ראיד זיוד בן 20 מאום אל-פחם, שביצע את הפיגוע בגן שמואל. הוא מואשם בארבעה ניסיונות רצח ובהחזקת סכין ממניעים גזעניים. בפרקליטות טוענים שהנאשם הודה כי ביצע את המעשים כפעולת נקם עקב המצב הביטחוני בארץ והירי על הצעירה הערבייה בעפולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר