נחשף • התשובה לשאלת האדמו"ר

מרן הגראי"ל: 'להתחזק באמונה וביטחון בקב"ה ולא בבשר ודם'

לפני מספר שנים ביקר מרן הגראי"ל שטיינמן בישיבתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא שם נשאל על ידו מה שורש המצווה המיוחדת בדורנו. כעת נחשף מכתב התשובה בכתב ידו של הגראי"ל (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

לפני מספר שנים, בחודש שבט תש"ע, במהלך מסע חיזוק שערך מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן בישובי הצפון, בו נשא דרשות התעוררות ומוסר בפני אלפים, הגיע מרן בין היתר אל העיר נהריה לישיבתו של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא, שם השתתף בכנס מיוחד לתלמידי ישיבות תיכוניות שנערך בישיבת "אביר יעקב" בנהריה של האדמו"ר רבי דוד אבוחצירא.

בכינוס המיוחד, נשא תחילה דברים רבי דוד אבוחצירא שאמר בין היתר כי ראשי התיבות של המילה ישראל זה "יהודה שטיינמן רבי אהרון לייב", לאחר מכן נשא מרן הרב שטיינמן דברי חיזוק והתעוררות שהותירו רושם עז על המשתתפים.

במהלך המאורע ההיסטורי, שיגר האדמו"ר רבי דוד שאלה בכתב אל מרן הגראי"ל שהשיב לו אף הוא בכתב ידו. במשך השנים רבים ביקשו לפענח את פשר השאלה והתשובה ללמוד על סיגם ושיחם של גדולי הדור.

הבוקר, חושף "כיכר השבת" את תוכן המכתב המיוחד המספק צוהר אל עולמם של גדולי ישראל ועל קשרי הידידות וההערכה לצד הכבוד הרב שרוחשים זה לזה.

וכך כותב האדמו"ר רבי דוד למרן ראש הישיבה: "לכבוד מרן הגאון הגדול ראש הישיבה שליט"א. ה"נועם אלימלך" זלה"ה בפרשת נח כתב וז"ל: בכל דור ודור יש מצווה מיוחדת יותר משאר מצוות לתקן שורשה. למשל בדור שלנו יש שורש לתקן מצוות ציצית יותר משאר מצוות. ונח שחי בדורותיו היה מתקן בכל דור שורש המצווה המיוחד יותר לאותו הדור. עכ"ל".

וכאן שואל האדמו"ר רבי דוד אבוחצירה את מרן ראש הישיבה: "ילמדנו רבנו שליט"א, מה שורש המצווה המיוחדת לדור שלנו, שממנה יימשך לנו הארה לקיים את כל התורה כולה בעזהי"ת. ושכרו כפול מן השמיים. ויישר כח. חזק וברוך אמן".

מרן הגראי"ל שטיינמן משיב לאדמו"ר במשפט קצר ונוקב: "להתחזק מאוד באמונה וביטחון בהקב"ה ולא בבשר ודם".

צפו בכינוס ההיסטורי:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר