אפשר להירגע

ארגון הבריאות העולמי: "לא התכוונו שתפסיקו לאכול בשר מעובד"

ארגון הבריאות העולמי הוציא הודעת הרגעה בנוגע לסערת הבשר המעובד, בה נאמר כי ההודעה שהבשר מסרטן אין משמעותה להפסיק את צריכת הבשר המעובד אלא להפחית בצריכה (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Chen Leopold - פלאש90)

סערת הבשר המעובד: בארגון הבריאות הבינלאומי מבהירים כי אין צורך להפסיק לאכול בשר מעובד, אלא רק להפחית את הצריכה בכדי להפחית הסיכון של מחלת הסרטן.

ההבהרה יוצאת בעקבות הסערה שהתחוללה עם פרסום קביעת הארגון כי הבשר המעובד מסרטן כסיגריות, כאשר אזרחים ברחבי העולם חששו לרכוש בשר מעובד, מה שגרם לירידה משמעותית במכירות.

דובר הארגון הוציא הודעה שמטרתה להרגיע את המודאגים, אך יחד עם זאת ההוראה באופן כללי לא שונתה והיא שבשר מעובד גורם לסרטן.

בהודעה נכתב כי "הסקירה האחרונה של הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן IARC אין משמעותה שאנשים יפסיקו לאכול בשר מעובד, אלא היא אינדיקציה לכך שהפחתה בצריכת מוצרים אלו עשויה להפחית סיכון לסרטן המעי הגס".

עוד נכתב כי "בארגון הבריאות העולמי יש קבוצת מומחים שבודקת באופן קבוע את הקשר בין תפריט להתפתחות מחלות, ובתחילת 2016 הם ייפגשו כדי לדון בהשלכות ההודעה ובתפקיד של בשר מעובד ואדום במסגרת של תזונה מאוזנת וכוללת".

משרד הבריאות הישראלי פרסם בשבוע שעבר הודעה לציבור הקוראת להימנע מצריכת מוצרים אלו. על פי ההמלצה, יש להימנע מאכילת בשר מעובד, ולהגביל את הצריכה ללא יותר מפעם בחודש, בעיקר בקרב ילדים.

משרד הבריאות ממליץ במקביל, לצרוך יותר חלבונים מהצומח כדוגמת קטניות ודגנים מלאים, ולאכול מוצרים אלו לפחות פעמים בשבוע. באופן כללי ממליצים במשרד להגדיל את הצריכה של מזון טבעי כפירות, ירקות וקטניות ולהימנע ככל האפשר ממזון מעובד.

מי שקשה לו בלי מנת בשר, יכול לצרוך עוף, בקר דל שומן, וכן חלקים כמו סינטה ופילה. אגב, במשרד הבריאות לא ממליצים לאכול בשר בכל יום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר