ראש הממשלה הודיע:

אריה דרעי יכהן כשר "לקידום הפריפריה, הנגב והגליל"

רה"מ נתניהו הודיע בפתח ישיבת הממשלה כי היום יתפטר יו"ר ש"ס אריה דרעי ממשרד הכלכלה והוא יעבור לידיו בכדי לאשר את מתווה הגז, 'נמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של דרעי' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: כיכר השבת )

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להחלטתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לעזוב את משרד הכלכלה ואמר: "המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה".

"השר דרעי הודיע לי על כוונתו להתפטר ממשרד הכלכלה כדי להשלים את המהלך, המשרד יעבור אליי ואני אאשר את המתווה", אמר נתניהו.

באשר לתיק שיקבל דרעי אמר ראש הממשלה: "למשרד לקידום הנגב והגליל יתווסף הטיפול גם בפריפריה החברתית - הוא ייקרא 'המשרד לקידום הפריפריה, הנגב והגליל'". נתניהו הוסיף כי "בהמשך אני בטוח שנמצא דרך לתת ביטוי הולם נוסף למעמדו של השר דרעי כראש מפלגה חשובה בקואליציה, הוא שר ותיק ומנוסה בממשלות ישראל".

בפתח דבריו התייחס נתניהו למתווה הגז ואמר: "היום אנחנו עושים צעד גדול לקידום אספקת הגז במדינת ישראל. הגז הוא מנוע צמיחה מספר אחת של ישראל בשנים הקרובות. מדובר קודם כל בהשקעות של הרבה מאוד מיליארדי דולרים כבר בשנתיים הקרובות ויצירת תעשיות נלוות, מה שייתן מקומות עבודה רבים לאזרחי ישראל.

"אספקת הגז תסייע בהורדת מחירי האנרגיה והורדת יוקר המחיה. הדבר ייתן גם עצמאות אנרגטית למדינת ישראל. לא נהיה תלויים במקורות אנרגיה זרים - דבר שהוא חשוב מאוד למדינת ישראל. זה יזרים גם מאות מיליארדי שקלים לאורך 20 השנים הקרובות לאזרחי מדינת ישראל, לתקציבי רווחה, תקציבי חינוך, תקציבי בריאות – דבר חשוב מאוד למדינה.

ראש הממשלה הוסיף ואמר: "הוויכוחים שהובילו אותנו לנקודה הזאת מזכירים לי את הוויכוחים שהיו בזמנו על כביש 6. היו ויכוחים סוערים על כביש 6 והיום אף אחד לא מבין בכלל איך המדינה הסתדרה בלי כביש 6, והיא באמת לא הסתדרה. אותו הדבר יקרה גם במתווה הגז. אני חושב שכעבור שנה, שנתיים, שלוש, כולם יבינו שזה היה צעד הכרחי. אני הבטחתי שנעביר את המתווה, והיום אנחנו עושים את הצעד המשמעותי ביותר כדי לעשות זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר