"הוא עצבני לא מוכן לדבר"

בנט נגד דרעי: לא אוותר על האחריות לבתי הספר בפריפריה

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט יוצא נגד הרחבת סמכויותו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי גם לפריפריה ומסרב אף לדבר איתו. ח"כ כבל: "זה שוחד, קורא ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית" (חדשות פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

התפטרות דרעי: החלטת יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לעזוב את משרד הכלכלה, בכדי לאפשר למתווה הגז לצאת לדרך ולקבל לידו את "משרד לפיתוח הפריפריה" שנוסף לנגב והגליל - גורמת לסערה בממשלה וכמובן באופוזיציה.

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט לא אהב, בלשון המעטה, שדרעי מקבל חלק מהסמכויות של משרד החינוך באזור הפריפריה, את דעתו הוא לא הסתיר ותקף בפתח ישיבת הממשלה: "הילדים במדינת ישראל הם לא צעצוע שאפשר להעביר ממשרד אחד למשרד אחר. משרד החינוך לא יכול לוותר על האחריות לבתי ספר בפריפריה. אני לא אתן למנהלי בתי ספר בשלומי וקריית שמונה לרדוף אחרי שבעה-שמונה משרדים כדי לפתוח שיעור".

בנט איים להצביע נגד הגדלת משרדו של דרעי. ואכן, נתניהו נעה לבקשת בנט, ודרעי לא יקבל לידו את הסמכויות בנושא החינוך בפריפריה.

העימות בין דרעי לבנט הגיע למצב שהאחרון מסרב לשוחח עם "שר הפריפריה" הנכנס. העיתונאי עדו בן באג'י דיווח כי יו"ר ש"ס פנה לשרה שקד במהלך ישיבת הממשלה: "תסבירי לנפתלי שההתנגדות למשרד שלי מיותרת, למה להרוס?". שקד הגיבה: "דיברת איתו?". דרעי: "הוא עצבני ולא מוכן לדבר".

במקביל, יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל הודיע כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וידרוש שיחקור בחשד לעבירה פלילית את נתניהו ודרעי: "זה לא תרגיל מסריח. זה שוחד בין שני נבחרי ציבור".

לדברי כבל: "אריה דרעי מעניק לראש הממשלה את תיק הכלכלה והאפשרות להפעיל את סעיף 52 בתמורה לתקציבים שעל גובהם מתנהל מו"מ עד לרגע זה. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית או לעצור את התהליך לאלתר. ככל שלא יפעל כן, אעתור לבג"ץ", דברי כבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר