יואב יצחק: "עו"ד רוזובסקי מכר את האינטרסים של הרב פינטו"

עורך אתר news1 יואב יצחק, מאשים את פרקליטו של הרב יאשיהו פינטו, עו"ד אייל רוזובסקי, כי שיתף פעולה עם הפרקליטות, לא העביר חומרי חקירה לרב ומכר את האינטרסים שלו (חדשות משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אייל רוזובסקי (צילום: Gili Yohanan - פלאש90)

העיתונאי יואב יצחק העורך של אתר news1, מאשים את עו"ד אייל רוזבסקי שייצג את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, בכך ששיתף פעולה עם הפרקליטות נגד הרב - במה שלטענתו מדובר בחשש לעבירה פלילית.

בראיון לתוכנית "שמונה עד עשר" בהגשת מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה" אמר יצחק: "עו"ד אייל רוזבסקי לפי מיטב הבנתי הוא התחייב להעביר לרב פינטו את חומר החקירה והוא לא עשה זאת, והוא דחה את הרב שוב ושוב וזאת משום שהוא היה נתון ללחצים ולאיומים מצד הפרקליטות, שאמרה לו בצורה מפורשת אנחנו אוסרים עליך לתת את חומר החקירה לרב פינטו".

"יש לצערי אנשים שבמקרה הזה לפחות הוכח שהם לא ישרים. עו"ד רוזבסקי אומר לעצמו יש לי עוד לקוחות כמו אולמרט ועוד, אני זקוק לפרקליטות ולמשטרה כדי לשרת את הלקוחות שלי ואז הוא עושה בחירה ולגישתי הוא מכר את האינטרסים הכי חשובים של הרב פינטו לטובת אחרים", הוסיף.

יצחק טוען כי מדובר בעבירות פליליות. "אני מזהה עבירות פליליות הן מצד התובעת בתיק לאחר שהורתה לעו"ד שלא להעביר את חומר חקירה והשיתוף פעולה של הפרקליט עם הפרקליטות, הוא דבר פסול וזו הסיבה שהוא לא מייצג את הרב".

"אם בית המשפט העליון ירצה לעשות צדק, הוא יצטרך לברר טוב טוב את הסוגיה כדי שהוא יוכל לשקוד ולהכריע בעניין", סיכם.

יצחק עדכן על מצבו של הרב: "אני מבין ששלומו לא טוב. כפי שהוא התבטא בפומבי הוא חולה במחלת הסרטן. יש לו גרורות במקומות אסטרטגים. רופאו אמר שיש לכך סימנים שצריך לבדוק ולטפל בהם. המצב של הרב חמור מאוד".

יצחק הסביר מדוע הפרקליטות התעקשה לחזרתו של הרב ארצה. "הערעור של הרב צריך להישמע בעוד כשבועיים בבית המשפט העליון. הפרקליטות דרשה שהרב יחזור לא בגלל הערעור, אלא בשל העובדה שהרב שהוא הורשע על פי הודאתו בבית משפט המחוזי ועל דעתה אסור לו לצאת מחוץ לארץ. לדעתי זו גישה לא טובה".

הוא מתח ביקורת על ההתנהלות ואמר: "נראה לי מוזר מאוד שהפרקליטות ובית המשפט עומדים על כך שהרב לא יוכל לצאת מהארץ. זה נוגד את חוק כבוד האדם וחירותו".

"הסדר הטיעון עליו חתם הרב מחייב את שני הצדדים. מה נאמר באותו הסדר? שהוא מודה בפעולות מסוימות שבגינן נתן כספים לאפרים ברכה ובתמורה לכך תהיה הקלה בעונשו לשנת מאסר והוא יוכל לדרוש פחות, אלא שהפרקליטות החליטה להתחכם ולא נתנה לו את כל חומר החקירה", אמר יצחק

לדבריו, "בית המשפט הורה לה להעביר לו את החקירה אלא שהפרקליטות סירבה ודרשה שאם לבסוף הם יעברו על פרקליטיו יהיה אסור להראות לו אותו. זה היגיון עברייני ושיבוש הליכי משפט. אם החומר היה מגיע לרב פינטו אז היה מסתבר שכל כתב אישום שהוגש נגדו מאור רעוע".

הוא התייחס לחשיפת פרוטוקול השיחה בין הרבנית פינטו לרעייתו של אפרים ברכה, "לחצו על הרב להגיע להסדר טיעון ואם לא כך הם יגישו כתב אישום נגד הרבנית והם ביססו זאת על שיחה בין הרבנית לרעייתו של אפרים ברכה, והנה מסתבר ממיידע שחשפתי שבאותה פגישה לא היו ראיות לעבירות של שוחד מצד הרבנית".

מפיקי התוכנית שמונה עד עשר, ביקשו את תגובתו של עו"ד אייל רוזובסקי, אך הוא סירב להתייחס לדברים.

ביקשנו את תגובתו של רוזובסקי, אך היא טרם התקבלה.

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו קול ברמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר