עכשיו זה רשמי

אריה דרעי: "אני מתפטר ממשרד הכלכלה, עושה זאת בצער"

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הודיע על התפטרותו ממשרד הכלכלה בכדי להביא לאישור מתווה הגז: "לא נותרה לי ברירה אלא להתפטר" • דרעי פירט בישיבת הממשלה את הישגיו במשרד (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע בשעה זו (ראשון) כי הוא התפטר ממשרד הכלכלה בכדי לאפשר את אישור מתווה הגז על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. דרעי יכהן כשר הפריפריה, הנגב והגליל.

בישיבת הממשלה, אמר דרעי:"אני מודיע היום על התפטרותי ממשרד הכלכלה. אני עושה זאת בצער והסיבה היא שלא נמצאה דרך לפתור את הוצאת מתווה הגז לדרך. הודעתי מהיום הראשון במשרד הכלכלה כי לא אחתום על סעיף 52 שמשמעותו - עקיפת הממונה על ההגבלים, וכשלא נמצא רוב בכנסת ללקיחת הסמכויות ממני, לא נותרה לי ברירה אלא להתפטר, כי המדינה חייבת לצאת לדרך עם מתווה הגז. המתווה, שפעלתי כדי להכניס בו שיפורים, הוא הרע במיעוטו והמדינה זקוקה למיליארדי השקלים שיכניס לה הגז".

על משרד הכלכלה אותו הוא עוזב אמר דרעי: "כיהנתי כחצי שנה כשר הכלכלה: היום הגשתי לוועדת שרים לענייני חקיקה את הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-5300 שקלים, ואת חוק שוטף פלוס 30 שיחייב את כולם לשלם לעסקים את שכרם תוך 30 יום מקסימום".

דרעי המשיך בדבריו וסיפר על הישגיו במשרד: "הקמתי את הרשות הלאומית לחדשנות שתהפוך את המדען הראשי לתאגיד נפרד ויהווה זריקת עידוד משמעותית לתעשיית ההייטק הישראלית. חתמתי ביום חמישי האחרון על הסכם עם ההסתדרות והמעסיקים על תוספת שני ימי חופשה לכלל העובדים, סייעתי בשיפור תנאי ההעסקה לעובדי הקבלן ופעלתי רבות ובכל הכוח לעידוד תעסוקת גברים חרדים ונשים ערביות.

"הנהגתי עיקרון שכעומק הפריפריה כך עומק ההטבה הממשלתית. הגענו להסכמות על שינוי חוק עידוד השקעות הון, כך שככל שהאזור מרוחק יותר מהמרכז העסקים בו יזכו להטבות מס ולמענקים גדולים יותר. העברתי בקריאה ראשונה את חוק עסקים קטנים ובינוניים שנותן למשרד הכלכלה כוח וסמכויות מול משרדי הממשלה והרשויות המקומיות בכל הנוגע לעזרה והגנה על עסקים קטנים ובינוניים".

"כל זאת לצד התחלת רפורמות גדולות שנועדו להוריד את יוקר המחיה במשק", הוסיף השר המתפטר.

דרעי הצהיר בסוף דבריו: "אני מתפטר היום ממשרד הכלכלה אך מבטיח להמשיך לפעול בממשלה ובכל מקום ללא לאות וללא פשרות למען העם והמדינה ובעיקר למען השכבות החלשות, בנגב ובגליל, בשכונות ובפריפריה ולמען כל אלה שאין להם".

"זה לא תרגיל מסריח. זה שוחד בין שני נבחרי ציבור"

יצוין כי המהלך של דרעי זוכה לביקורת נוקבת מצד האופוזיציה. יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל הודיע הבוקר כי יפנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין וידרוש שיחקור בחשד לעבירה פלילית את נתניהו ודרעי: "זה לא תרגיל מסריח. זה שוחד בין שני נבחרי ציבור".

לדברי כבל: "אריה דרעי מעניק לראש הממשלה את תיק הכלכלה והאפשרות להפעיל את סעיף 52 בתמורה לתקציבים שעל גובהם מתנהל מו"מ עד לרגע זה. אני פונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה פלילית או לעצור את התהליך לאלתר. ככל שלא יפעל כן, אעתור לבג"ץ", דברי כבל.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב לכך בשבוע שעבר ואמר: "שוב הוכח שהממשלה הזו משרתת רק אינטרסים של קבוצות מסויימות על פני כלל הציבור. נתניהו כבר מבין שימי הממשלה הזו ספורים וכעת בא לגנוב סוסים נגד האינטרס הברור של אזרחי ישראל. ודרעי, "שקופים" זו לא סיסמא! אריה מכלוף דרעי" סיים הרצוג בעקיצה.

עמרי בללי, מנהל מאבק הגז מטעם מגמה ירוקה, הגיב גם הוא בחריפות ואמר: "היום נשברו כל הכלים, התרגיל המסריח ביותר שיכולנו לדמיין. מתברר שראש הממשלה יעשה הכול, כולל לנצל בציניות מוחלטת את המצב הביטחוני, כדי לתת לחבריו יצחק תשובה ונובל אנרג'י מתנה בשווי טריליון שקל".

"דרעי מצטרף לכחלון ובורח מהאחריות שלו כלפי בוחריו. אל הקריירה הציבורית של מנהיג ש"ס מצטרף היום כתם נוסף - חותמת על העוולה ההיסטורית שהיא מתווה הגז. הציבור לא טיפש ולא נשאר אדיש- נאבק עד הרגע האחרון להחזיר את הגז לחזקתנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר