חילולי השבת בירושלים

חברי מועצת העיר לוועדת הרבנים: "איך לפעול מול ברקת?"

על רקע המשך חילולי השבת בירושלים משגרים חברי מועצת העיר החרדים ואריה קינג מכתב אל וועדת הרבנים למען השבת בו הם מתריעים על המצב הקיים ותוהים כיצד לפעול מול ברקת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת עיריית ירושלים. ארכיון (באדיבות המצלם)

על רקע המשך חילולי השבת בעיר ירושלים משגרים היום (ראשון) חברי מועצת העיר הנמנים על סיעות יהדות התורה וש"ס כשאליהם מצטרף אריה קינג מכתב מיוחד הממוען אל וועדת הרבנים למען השבת בו הם מתריעים על המשך חילולי השבת.

תחת הכותרת: "הנידון: אכיפת חוק העזר הערוני", כותבים חברי המועצה: "אנו מתכבדים לפנות למען כבוד הרבנים בדבר אי התקדמות גורמי האכיפה בעיריית ירושלים לסגירת העסקים אשר פועלים בניגוד לחוק העזר הערוני - למרות הבטחות שקיבלנו בנושא מראש העיר, ולבקש את הכוונת הרבנים בדבר המשך פעילותינו בנושא זה".

חברי המועצה מפרטים את העסקים מחללי השבת ומציינים: "לצערינו הרב ישנן מספר חנויות סופר בעיקר במרכז העיר ופיצוציות הפתוחות 24/7 וזאת מבלי שתינתן ההוראה לגורמי האכיפה לעשות את המוטל עליהם באכיפת החוק בעניין ודאגה לסגירת החנויות באמצעות צווי סגירה".

חברי המועצה מוסיפים כי "לאחרונה התרבו גם מסעדות הפתוחות בשבת המגישות אוכל בחוץ ,בניגוד גמור לסעיף 3 בחוק העזר. ושוב אנו נתקלים בגרירת רגליים מצד גורמי האכיפה הערוניים".

חברי המועצה מביאים לדוגמא מספר מסעדות ומציינים במכתבם כי "לפני כחודשיים נשלחה אכן התראה ל-7 עסקים אשר פועלים בניגוד לחוק כי עליהם לסגור את עסקיהם בשבת, אולם מאז ועד עתה לא היתה התקדמות כלשהי בנושא זה."

בסיום מכתבם במקשים חברי המועצה מוועדת הרבנים: "נבקש כאמור את הדרכת הרבנים כיצד לפעול בהמשך מול ראש העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר