הפרת הסטטוס קוו: רכבת ישראל תחלל את השבת?

רכבת ישראל תפר את הסטטוס קוו ותחלל את השבת הקרובה? על פי לוחות הזמנים, מספר רכבות יגיעו לתחנות האחרונות הרבה אחרי כניסת השבת. רכבת ישראל: לא נוסעים בשבת (חדשות, רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הילה גוטריימן, פלאש 90)

עם עזיבתו של אריה דרעי את משרד הכלכלה, רכבת ישראל צפויה להפר את הסטטוס קוו ולחלל את שבת וזאת עם הגעת רכבות ליעדן בעיצומה של השבת. כך לפחות על פי לוחות הזמנים של הרכבת. על פי הדיווח ב-News1, בלוח זמנים שפרסמה הרכבת, בשבת הקרובה תגיע הרכבת האחרונה מדרום לקריית מוצקין כמה דקות אחרי כניסת השבת, והרכבת האחרונה מדרום לחיפה תגיע כ-40 דקות לאחר כניסת השבת.

בנוסף, לעתים תכופות הרכבות אינן עומדות בלוח הזמנים ולכן ייתכן והאיחור יהיה משמעותי יותר והן תגענה לתחנה זמן רב אחרי כניסת השבת. חילול השבת החל כבר בשבת האחרונה כאשר רכבת ריקה מנוסעים יצאה מחיפה לכיוון נהריה בשעות אחר-הצהרים וזאת בכדי שהרכבת תצא עם נוסעים בשעה 17:43.

עם זאת, ברכבת ישראל טענו היום כי מדובר בטעות טכנית בלבד וכי הרכבות לא יסעו בשבת. מדוברות רכבת ישראל נמסר ל-News1: "בהתאם להנחיית הגוף המנחה, משטרת ישראל, רכבת ישראל נדרשת לבצע פתיחת ציר באור יום לפני תחילת תנועת רכבות הנוסעים והמשא בכל הקווים. לפיכך, באישור משרד הכלכלה מופעל קטר/מערך רכבת לצורך סריקה ביטחונית ובטיחותית של המסילות, לפני חידוש תנועת הרכבות הסדירה במוצאי שבת".

"רכבת ישראל אינה מפעילה רכבות נוסעים לאחר כניסת השבת, ובכל מקרה בכל הקשור לפעילות הרכבת בשבת, הרי שהדבר מוסדר ומאושר מול משרד הכלכלה. באשר ל'הסתברות הגבוהה לאיחור בנסיעה', הרי שאחוז הדיוק הממוצע של רכבת ישראל עומד על כ-94% ובימי שישי נושק ל-100% דיוק", הוסיפו.

ביקשנו את תגובת משרד הכלכלה ומשרד התחבורה אך אלו לא נתקבלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר