החזרת גופות המחבלים

אמו של אורון שאול הי"ד: איפה הערכים שלנו?

זהבה שאול, אמו של אורון שאול הי"ד שנהרג ב'צוק איתן' וגופתו מוחזקת בידי חמאס, מתחה ביקורת על הממשלה בסוגיית החזרת גופות המחבלים: "איפה אורון? הערכים שלנו הלכו לאיבוד" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אורון שאול הי"ד (צילום: דו"צ)

לא שוכחים: זהבה שאול, אמו של אורון שאול הי"ד שנהרג במבצע צוק איתן וגופתו נמצאת בידי חמאס, התייחסה לסוגיית החזרת גופות המחבלים ומתחה ביקורת על הממשלה. "אני מדברת בשם משפחתו של אורון שאול. אנו מרגישים שממשלת ישראל לא עומדת בהבטחה שלה. בקבינט הוחלט שלא להחזיר גופות של מחבלים ולמרות זאת מחזירים. איפה הבנים שלנו, אורון שאול והדר גולדין, בעסקה הזו?", תהתה.

כזכור, היום התעוררה סערה לאחר שהתברר שמערכת הביטחון החזירה גופות מחבלים שביצעו לאחרונה פיגועים, זאת למרות החלטת הקבינט. אמו של אורון הי"ד הוסיפה: "הערכים שלנו הלכו לאיבוד. אני לא רואה אותם. איפה האומץ שהיה לנו, איפה ההובלה, איפה הכוח של ממשלתנו, איפה הביטחון? לא ייתכן שחמאס הוא זה שיכתיב לנו את הכללים ואת המחיר של החזרת בנינו. אנחנו מצפים מממשלתנו לדבוק בהחלטה הקודמת שלא להחזיר את גופות המחבלים למשפחותיהם. אני מופתעת ומאוכזבת מההתנהלות".

"הערכים שלנו אומרים שחובתה של הממשלה להחזיר את החיילים שיצאו למלחמה" אמרה האם והוסיפה. "אורון והדר עדיין לא חזרו, הם עדיין בידי חמאס. אנחנו עדיין סומכים על הממשלה ועל מערכת הביטחון שיעשו את כל המאמצים. אנחנו המומים מעצם הרעיון אבל מקווים שיתעשתו ויפסיקו את החזרת הגופות".

אחותו של הדר גולדין הי"ד ביקרה אף היא את הממשלה על החזרת גופות המחבלים: "אני מצפה מממשלת ישראל לדבוק בהחלטתה מלפני כשבועיים לא להחזיר מחבלים לחיק משפחותיהם, בזמן שהדר ואורון נמצאים בשבי. זה מאוד מפתיע אותי וזה מאוד מאכזב אותי".

"אנחנו, משפחת גולדין, בשנה ושלושת החודשים האחרונים סמכנו את ידינו על ממשלת ישראל ואנחנו עדיין סומכים את ידינו. אנחנו עדיין מצפים מהמנהיגים שלנו להיות המנהיגים האמיצים והערכיים שהיינו רוצים לראות", הוסיפה.

עוד אמרה כי "השרים מדברים על לא להחזיר את המחבלים בשביל שלא יהיו חגיגות, כדי לא להעצים את הטרור. אבל המשך השיח שלהם היה צריך להיות חד-משמעי 'כן, וגם יש שני חיילים שבויים בידי החמאס. אם הם מצפים מאיתנו למעשה הומניטרי של החזרת הגופות אז אנחנו מצפים למעשה הומניטרי בחזרה'. אבל בתחושה שלי הערכים הבסיסיים האלה הלכו לאיבוד וזו לא רק התחושה שלי. אני לא רואה את ההובלה הזאת, לא רואה את האומץ הזה, לא רואה בכלל איך הקלפים והכוח בידיים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר