לקראת פיוס?

לחיצת יד ראשונה בין הראשל"צ הגר"ש עמאר לאריה דרעי

לאחר חודשים ארוכים שלא התראו, הערב נרשמה לחיצת יד ראשונה בין הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, זאת לאחר מתיחות ארוכה ביניהם (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר ודרעי, הערב (צילום: איתי גדסי )

לקראת פיוס? לאחר חודשים ארוכים שלא התראו, הערב (ראשון) נרשמה לחיצת יד ראשונה בין הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

מאז פטירתו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, חל נתק מוחלט בין הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי וזאת על רקע הבחירות לרבנות הראשית שהתקיימו ערב פטירת הגר"ע יוסף.

גורמים שונים שניסו להביא לשלום נכשלו. בין היתר הראשל"צ דרש כי דרעי יפרסם התנצלות על המתקפה נגדו בכך שהלך ל"דיל" עם הר' דוד סתיו, לפי הגר"ש עמאר מדובר בשקר ודרעי צריך להתנצל על כך. "זו עלילת דם, לא היה שום דיל" טען הרב.

ערב הבחירות לרבנות ירושלים הודיעה מועצת חכמי התורה בראשות הגאון חכם שלום כהן כי היא תומכת בגר"ש עמאר לכהן כרבה הספרדי של העיר, הראשל"צ נפגש עם נשיא מועצת חכמי התורה וחבריה, אך פגישה עם דרעי לא התקיימה. בלחץ של ראש העיר ניר ברקת התקיימה שיחת טלפון קצרה.

הערב, לראשונה זה תקופה ארוכה, ניגש דרעי ללחוץ את ידו של הראשל"צ הגר"ש עמאר במהלך חתונת בנו של הגאון רבי אליהו אבא שאול באולמי נוף ירושלים.

לצידו של הראשל"צ ישבו סגן שר הרווחה משולם נהרי והגאון רבי נסים דרעי - אחיו של יו"ר ש"ס, מה שאולי מרמז על "הפסקת אש" במאבקים הפנים ספרדיים, אך לא מחייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר