"אסור לנו להחריש"

סאטמר תפרסם קמפיין בערבית: "חרדים לא עולים להר הבית"

חסידות סאטמר תעלה בימים הקרובים קמפיין ענק בעיתונות הערבית ובמזרח ירושלים בו יובהר חד משמעית כי הציבור החרדי "מתנגד לציונות ואינו עולה להר הבית". רבנים: "אסור להחריש" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הר הבית, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

סערת העלייה להר הבית: חסידיו של האדמו"ר מהר"א מסאטמר מתכוונים לצאת בימים הקרובים בקמפיין מיוחד בשפה הערבית המיועד עבור התושבים בגדה הערבית ובמזרח ירושלים, בו יסבירו כי על פי היהדות יש איסור חמור לעלות להר הבית וכי היהדות החרדית מתנגדת לציונות. הקמפיין ייערך ע"י ארגון החסידות "נטרונא" המטפל בהסברת העניין.

בשבוע האחרון פורסמו בריכוזי החסידות כרוזים ביידיש המסבירים לציבור הרחב על הצורך בפעילות הסברה ומתן מידע כנגד המתנחלים וצמצום השפעתם תוך שהם קוראים לחסידים לתרום בעין יפה למסע ההסברה שיתקיים מעל דפי העיתונות הערבית ובריכוזים הערבים בישראל.

"יש צורך חשוב להסביר לערבים כי יהודים חרדים אינם עולים להר הבית בשום אופן", מסביר ל"כיכר השבת" אחד העסקנים העומדים מאחורי הפרוייקט. גורם אחר הסביר כי בעבר פרסם הגאון רבי חיים זוננפלד זצוק"ל קריאה בערבית בה הבהיר את האיסור לעלות להר הבית, וכי כעת מבקשת החסידות "לשחזר" את הקמפיין.

כרוזי ההתרמה לקמפיין. בקטן: מודעה בערבית שהפיץ בעבר הגר"ח זוננפלד זצ"ל

בכרוז של הבד"צ הקורא לתרום למסע ההסברה נאמר: "עתה באנו בדבר הצורך לפרסם בכל מקום שיהודים חרדים אין להם ענין וסיבה לעלות את הר הבית מקום מקדשינו שיבב"א, אדרבה איסור חמור הוא לנו וכבר בשנת זכר"ת גזרו גאוני קמאי נידוי וחרם בעובדא הידועה, ומאז שנת תשכ"ז פרסמו רבותינו הביד׳צ בראשות מארייהו דארעא קדישא זצוק״ל את האיסור החמור לעלות להר ונגוע בקצהו, ואף אנו כבר פרסמנו כמה וכמה פעמים את האיסור החמור הנ״ל".

"וק"ו חמור הדבר שאסור לנו להחריש כעת אשר אנשים בלבוש חרדי המתדמים לשומרי תורה ומצוות עולים להר הבית, ודין גרמא בנזקין אשר אומות העולם חושבים בטעות כי שומרי תורה ומצוות ידם במעל, וע"כ ביותר צריך עתה לזרז ולפרסם הדבר, ולהסיר רוח הלאומיות הפסולה הנושבת בעוז, ואולי בגין כך ימנעו שפיכות דמים אשר לצערנו הגדול נתרבו לאחרונה מי יתן ותחזור השלווה אל עיר וארה״ק והיה זה שכרכם".

קריאת הבד"צ לתמוך בקמפיין

בסאטמר חולקו חוברות הסברה בהן נכתב בפירוט רב "מעלליהם של הציונים" ומדוע יש להסביר לערבים כי החרדים מתנגדים לכל המהלכים הללו. בחסידות מקווים כי מסע השכנוע יפול על אוזנים קשובות וכי "הערבים ישתכנעו שיהודים חרדים מתנגדים בנחרצות לעלייה להר הבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר