מפלגתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן זכתה ברוב בבחירות החוזרות

מפלגת הצדק והפיתוח של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, זכתה ברוב הקולות בבחירות החוזרות במדינה ותוכל להרכיב ממשלה לבד. עם זאת לארדואן אין את הרוב הדרוש לשינויים בחוקה (בעולם)

(צילום: shutterstock)

ניצחון לארדואן: מפלגתו של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, מפלגת הצדק והפיתוח, רשמה ניצחון גורף בבחירות החוזרות במדינה.

אחרי ספירת כמעט 100% מקולות הבוחרים, התברר כי מפלגתו של ארדואן גרפה 49% מהקולות, שהם 320 מתוך 550 מושבים בפרלמנט. מפלגת האופוזיציה הראשית CHP קיבלה 23.8% מהקולות, ומפלגת הכורדים ככל הנראה עברה את אחוז החסימה וקיבלה 10.2%.

הנתונים האלה יאפשרו למפלגת הצדק והפיתוח, בראשות ראש הממשלה המכהן אחמד דבוטאולו להקים ממשלת רוב לבד, ללא צורך להיזקק למפלגות האופוזיציה. אולם עדיין לא מדובר בתוצאות הכי טובות לארדואן, משום שאין לו את הרוב בפרלמנט הדרוש בכדי לבצע את השינויים בחוקה שנועדו לבצר את מעמדו.

כזכור, בבחירות המקוריות שנערכו בחודש יוני, קיבלה מפלגתו של ארדואן רק 40% מהקלות, ולאחר שלא הצליחה להרכיב ממשלה, הוכרז על בחירות חוזרות.

דבוטאולו אמר אמש לתומכיו: "זה יום של ניצחון לדמוקרטיה, אבל גם יום להפגין בו צניעות". סגן ראש ממשלת טורקיה נומן קורט ולמוס, אמר כי התוצאות משקפות את רצונם של הבוחרים ביציבות. "העם רוצה שקט, הוא רוצה ביטחון, הוא לא רוצה שיפרו את שלוותו".

מנגד אנשי המפלגה הכורדית, שאיבדו כ-3% מתומכיהם, טענו כי התוצאות הן בשל גל האלימות בטורקיה בחוגשים האחרונים ובשל תנאי בחירות לא הוגנים, מנהיג המפלגה סלחאטין דמיטרס טען כי מפלגתו נאלצה לבטל עצרות בחירת וכי תחנות הטלויזיה לא נתנו להם מספיק זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר