ברקת במכתב זועם לנתניהו: "קצנו בדיבורים ובהצהרות פומביות"

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיגר מכתב זועם לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא כותב לו: "קצנו בדיבורים ובהצהרות פומביות הגיעה שעת המעשים". ברקת דורש תוספת תקציבים לעירו (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נתניהו וברקת. ארכיון (צילום: Israel Selleml/Flash90)

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו תוספות תקציביות נכבדות לעירו. במכתב ששלח לנתניהו כתב ברקת: "קצנו בדיבורים ובהצהרות פומביות על חשיבותה של ירושלים ומעמדה, הגיעה שעת המעשים. המשך ההתעלמות מצרכי ירושלים יהווה ניצחון לטרור".

ברקת ציין במכתבו לראש הממשלה כי "גם השנה הגענו למצב בו בירת ישראל נאלצת להיאבק מול משרד האוצר כדי לקבל את התקציבים הראויים והמגיעים לה. משרד האוצר נמנע מלתמוך בחיזוקה של ירושלים ולהעמיד את התקציבים המינימליים לשם כך".

"חיזוקה של העיר אינה רק מעניינה ומעניין תושביה, זוהי מטרה לאומית ראשונה במעלה", כתב ברקת והוסיף למתוח ביקורת, "הייתי מצפה שמשרד האוצר יתמוך ויסייע במהלכים החשובים האלו לחיזוקה של העיר, וזו מבלי לאלץ אותנו פעם אחר פעם לחזר על הפתחים למען ירושלים".

ברקת הוסיף כי "הדבר מצער ומפתיע פי כמה, כאשר ירושלים עומדת בפני אתגר ביטחוני גדול וחווה גל טרור הפוגע בכלכלתה ומשפיע על החיים בה - היכולת של בעלי העסקים להתפרנס, למשוך מבקרים וכמובן לשמור ולהבטיח את איכות החיים של כלל תושביה".

"אל לנו להעמיד בסכנה את המשך הצמיחה, הפיתוח המואץ ושינוי המגמות ההיסטורי בהם התחלנו. המסר צריך להיות חד ורועם – דווקא בשעת קושי זו, על הממשלה להתגייס ולהגדיל את תמיכה בירושלים באופן נחרץ", הוסיף.

לסיום, פירט ראש העיר את הדרך שלטענתו תחזק את עירו. תחילה טען כי יש להתחיל לצמצם את הפערים בין ירושלים לפורום 15 הערים החזקות על ידי תקציב תוספתי של 400 מיליון שקל לשנת 2016. אחר כך לאשר חבילת סיוע מיידית לעסקים בירושלים שנפגעו מגלי הטרור מאז מבצע "צוק איתן". בנוסף לממש את החלטת הממשלה מיום ירושלים תשע"ה, בתכנית החומש לפיתוח כלכלת העיר, ירושלים 2020.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הממשלה משקיעה מיליארדים בפיתוח ירושלים, בהיקפים ובקצב שלא היו כמותם: בשנת 2014 נתנה המדינה סיוע ישיר לעיריית ירושלים בהיקף של כ-420 מליון שקלים. רק באוגוסט האחרון הוקצה לעיר סיוע בהיקף של כ-450 מליון שקלים. זאת, בנוסף על השקעות עתק בפיתוח תשתיות הרכבת והכבישים וכלי סיוע רבים אחרים והטבות אחרות שמהן נהנית העיר במסגרת מדיניות הממשלה לפיתוח ירושלים כבירת ישראל. לראש העיר ולעיר ירושלים ישנה אוזן קשובה במשרד ראש הממשלה שמגובה בתוכניות ותקציבים, ולכן המכתב הזה תמוה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר