שיא חדש: 4,325 שלוחי חב"ד ברחבי העולם

לקראת כינוס השלוחים השנתי נחשף כי ב-86 מדינות פזורים 4,325 שלוחים המפעילים כ-3,500 בתי חב"ד. בשנה האחרונה נפתחו בתי חב"ד באנגולה, בגאנה, באיי הבתולה ובג'מייקה (חסידים, בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כינוס השלוחים. ארכיון (צילום: ברוך עזאגווי)

בסוף השבוע ייפתח בניו יורק הכינוס השנתי של שליחי חב"ד ברחבי תבל. בכינוס אמורים להשתתף כשלושת אלפים וחמש מאות שליחי חב"ד, ובמהלך ימי הכינוס יעסקו בסוגיות העומדות במרכז החיים היהודיים בעולם.

לקראת הכינוס מפרסם מרכז השלוחים העולמי נתונים על מספרם הכולל של שליחי חב"ד ברחבי העולם. על פי הנתונים, מספרם עומד על 4,325 שלוחים ב-86 מדינות ברחבי העולם.

השלוחים מפעילים ברחבי העולם כ-3,500 בתי חב"ד ומוסדות יהודיים. בארה"ב וקנדה בלבד פועלים 960 מרכזים, ומתברר שחב"ד היא הגוף המפעיל את המספר הגדול ביותר של קהילות בצפון אמריקה.

גם השנה הרחיבה חב"ד את פעילותה ברחבי העולם ובשנה האחרונה נפתחו לראשונה בתי חב"ד באנגולה, בגאנה, באיי הבתולה ובג'מייקה.

בארץ פועלים 332 בתי חב"ד, המופעלים על-ידי כשש מאות שלוחים, והם מקיימים פעילות יהודית שוטפת לאורך השנה.

הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, אומר כי "חב"ד עומדת היום בחוד החנית בכל הקשור לפיתוח חיים יהודיים ברחבי העולם, וזאת על-ידי פעילות עקבית עם ילדים, בני נוער ומבוגרים. במקומות רבים שלוחי חב"ד הם הקול היהודי היחידי באזורם, דבר שהופך אותם לשגרירי היהדות בכל הקשור להתעוררות האנטישמיות והתחזקות העוינות לישראל בעת האחרונה".

"שליחי חב"ד רואים חשיבות בהחדרת הגאווה היהודית, לצד מתן מידע לסטודנטים ולציבור היהודי בכלל, כדי לחזק את יכולתם לעמוד במתקפות עליהם", הוסיף.

בתוך כך, בחב"ד אומרים כי מוישי הולצברג ניצול הפיגוע בבית חב"ד בהודו, ישתתף לראשונה בכנס השלוחים. הוא ייקח חלק בערב הצדעה, שבו ישתתפו שליחי חב"ד חבריו של אביו הי"ד.

סיפורו של מוישי, ריגש את העולם כולו, כאדם היחיד ששרד את התופת, בזכות תושייתה של עוזרת הבית, סנדרה, שחרפה את נפשה כאשר נכנסה אל בית חב"ד הנצור וחילצה בעור שיניה את הילד בן השנתיים וחצי מהמקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר