התרסקות המטוס הרוסי

קרב גרסאות • רוסיה: לא שוללים פעילות טרור; מצרים: תקלה

בימים שאחרי התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני, נרשם קרב גרסאות בין המצרים לרוסים. מנהל חברת התעופה טוען כי לא הייתה כל תקלה במטוס ורמז לטרור, במצרים מכחישים זאת (חדשות)

דגם המטוס שהתרסק (צילום: מתוך ynet)

מה קרה בהתרסקות המטוס הרוסי? יומיים אחרי התרסקות מטוס האיירבוס של חברת התעופה הרוסית 'מטרוג'ט' בסיני, הודיע מנכ"ל חברת התעופה הרוסית אלכסנדר סמירנוב במסיבת עיתונאים שערך במוסקבה, כי המטוס לא נפל בשל כשל טכני.

במסיבת העיתונאים מסר סמירנוב, כי המטוס היה במצב טכני מצוין וכי חברת התעופה שוללת מכל וכל את האפשרות שההתרסקות נבעה מכשל טכני במטוס או מטעות אנוש של צוות הטייסים.

במהלך מסיבת העיתונאים רמז סמירנוב, כי פעולת טרור כלשהיא גרמה להפלת המטוס הרוסי ולמותם של 224 הנוסעים ואנשי הצוות.

סמירנוב הוסיף כי פגיעה קלה שהייתה בעבר בזנב המטוס תוקנה במקצועיות ולא היוותה סכנה. הוא הבהיר גם שלמרות שמהירות המטוס ירדה זמן קצר לפני שהמטוס התרסק, לא התקבל שום דיווח מצוקה מצוות הטייסים לגבי תקלות כלשהן במטוס.

מנגד, גורמים בממשלת מצרים מסרו לעיתונאים, כי מניתוח נתוני הקופסאות השחורות של המטוס עולה כי המטוס אכן האט זמן קצר לפני שהתרסק אך צוות המטוס לא שידר אותות מצוקה לפני ההתרסקות. הגורמים המצריים הכחישו כי המטוס הופל על ידי גורם חיצוני או הופל על ידי טיל או פצצה.

למרות זאת, דובר הקרמלין שנשאל במסיבת עיתונאים אם המטוס הופל על ידי גורם טרור, השיב כי אין לשלול שום אפשרות וכי כל האפשרויות נבחנות, כולל מתקפת טרור.

חברת איירבוס שלחה נציגים לסייע לחוקרי התעופה הרוסיים לנסות ולפענח את סיבת התרסקות המטוס, שהתפרק בעודו באוויר.

כזכור זמן קצר לאחר ההתרסקות הודיעה שלוחת ארגון דאעש בסיני, כי הם אחראיים להפלת המטוס, אלא שאז רמזו בארגון שהמטוס הופל על ידי טיל, כשעל פי נתוני המכ"מ, כמו גם הסרטון ששחרר הארגון במוצאי שבת עולה כי הסבירות לכך שטיל שוגר לעבר המטוס נמוכה. אם כי עדיין ייתכן כי מדובר בפצצה שפעילי דאעש הטמינו במטוס הרוסי כנקמה על ההפצצות של חיל האוויר הרוסי בסוריה נגד מטרות ארגוני הטרור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר