דרעי מגיב לאופוזיציה: "אני היחיד ששילמתי מחיר על מה שהם נלחמים"

השר אריה דרעי הצהיר בישיבת הסיעה כי יעשה דברים שיהפכו את המושג פריפריה להיסטוריה. דרעי הזדהה עם המאבק בהטבות המס והגיב להתקפות האופוזיציה נגדו: "אני שילמתי מחיר" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בצהריים (שני) להתפטרותו ממשרד הכלכלה ואמר: "בצער - הגשתי התפטרות מהממשלה מתפקידי כשר הכלכלה, אני אומר בצער - כיוון שאני באמצע עשייה".

דרעי התייחס למשרד הכלכלה ואמר כי "משרד הכלכלה הוא משרד שלמדתי להכיר במשך החודשים האחרונים, משרד שנוגע כמעט בכל תחום בחיי האזרח. אומנם משרד גדול, קשה ומקצועי, אבל עשיתי כל מאמץ כדי - מצד אחד, לעמוד בהבטחתי שלא לחתום על המתווה היות שאני חושב שאינו ראוי ששר יעקוף את הממונה, אבל יחד עם זאת הצבעתי בעד המתווה כיוון שהוא הרע במיעוטו".

שר הכלכלה המתפטר סיפר כי נעשו מאמצים להעביר את הסמכויות אך הדבר לא צלח: "הגעתי למסקנה שאני לא מוכן לקחת על כתפיי להכניס את מדינת ישראל לתביעות בין לאומיות, ובתקופה שאנחנו זקוקים לצמיחה... לקחתי אחריות והתפטרתי ממשרד הכלכלה".

אריה דרעי התייחס למשרד החדש שהוא מקבל "משרד הפריפריה" ואמר כי "יש כאן הזדמנות היסטורית, שמזמן מנחם בגין לא קרא, להכניס את הפריפריה החברתית - את כל שכונות המצוקה למשרד הנגב והגליל. שילשנו את התקציבים, אני משוכנע שבמשרד הזה נעשה דברים גדולים מאוד, כדי שהמושג פריפריה יהיה היסטוריה בעז"ה. אני אהיה הכתובת המרכזית כדי לקדם את האוכלוסיה הזו".

בישיבת הסיעה השתתפו ראשי הערים עכו, נהריה ומעלות שמפגינים בימים אלו נגד החלטת יו"ר ועדת הכספים משה גפני לקצץ להם בהטבות המס.

אריה דרעי יצא להגנת ראשי הערים ולמעשה נגד החלטת גפני: "הם נמצאים באמצע מאבק, לדעתי צודק מאוד. הם נמצאים בחזית של פריפריה, של הגליל. הם נמצאים במבצע אכלוס ענק. הממשלה משנה להם כל שנה את ההטבות, הם חייבים יציבות של כמה שנים".

יו"ר ש"ס הצהיר: "אנחנו, ש"ס, על כל חברינו וגם אני נתמוך בהם ונעזור להם, הם לא נלחמים בשביל עצמם אלא למען הגליל, צריך לתת להם את העזרה".

בסיום דבריו התייחס דרעי למתקפות הקשות מצד האופוזיציה נגד התפטרותו ואמר: "עם כל הכבוד, אני מבין את התסכול שלהם, אבל אני היחיד ששילמתי מחיר על מה שהם נלחמים. אי אפשר לנהל את מדינת ישראל רק עם כותרות, יש פה אחריות של כלכלת המדינה ומעמדה של ישראל בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר