מחקר חדש קובע: אכילת 280 גרם בשר בשבוע עלולה לסרטן

המחקר שבוצע באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית, מעלה כי אכילת 280 גרם בשר אדום או בשר מעובד, לדוגמה - המבורגר, מעלים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס בכ-40 אחוזים

סטייק (צילום: שאטרסטוק)

עוד מחקר קובע כי אכילת בשר אדום ומעובד עלולה לגרום לסרטן: שבוע לאחר שארגון הבריאות העולמי הגדיר בשר אדום, בשר מעובד ונקניקיות כמסרטנים "כמו סיגריות" והספיק לחזור בו ולדווח כי דברי הארגון לא הובנו נכון, מחקר חדש דווקא מאשש את העובדה כי בשר אדום ומעובד עלול לסרטן.

המחקר שבוצע באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית, בהשתתפות של כ-500 גברים ונשים בוגרים בגילאי 40 עד 70 מעלה כי אכילת 280 גרם בשר אדום או בשר מעובד, לדוגמה - המבורגר, מעלים את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס בכ-40 אחוזים.

ממצאי המחקר מדאיגים במיוחד שכן לפי תוצאותיו, אכילת 140 גרמים של בשר מעובד או אדום (בשר בקר) אמנם יקטינו את הסיכויים לחלות, אך יעמידו את הסיכון על כ-20 אחוזים, באופן סטטיסטי בשיעור דומה לכמות הבשר הנאכלת.

ממצאי המחקר אינם חד משמעיים והם עדיין בגדר נתונים סטטיסטיים, כשהחוקרים משערים כי מקור הסיכון טמון בתרכובת כימית בשם Haem שנמצאת בבשר אדום ובשר מעובד.

כזכור, לפני שבוע הודיע ארגון הבריאות העולמי כי אכילת בשר מעובד, בשר אדום או נקניקיות באופן יומיומי מסרטנת והיא מהווה סכנה כמו עישון סיגריות ושאיפת אבק אסבסט. ההודעה שגרמה לבהלה רבה תפסה את יצרניות הבשר בהפתעה כשהפרסום גרם לצניחה עולמית במכירת בשרים ונקניקיות.

לפני מספר ימים הודיע ארגון הבריאות העולמי כי דבריו לא הובנו כראוי וכי אין בכוונתו להמליץ על הוצאת הבשר המעובד והאדום מהצלחות כליל, אלא רק למתן את אכילת הבשר האדום והמעובד במידה שלא תגרום לסיכון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר