בגלל ההתחממות הגלובלית: שלג יחדל מלרדת בשבדיה

לפי דו"ח חדש, באזור המיושב של שבדיה - האזור הדרומי, יהפוך השלג למזג אוויר נדיר כמעט כמו בישראל, כשבמקרה הטוב רק במספר ימים בשנה השלג יעטה את האזור (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

בקרוב - שבדיה נפרדת מהשלג הקבוע: ארגון המטראולוגיה הרשמי של שבדיה פרסם היום (שני) דו"ח לגבי עתיד מזג האוויר במדינה שנחשבת לקרה ומושלגת במהלך רוב חודשי החורף, לאור הליך ההתחממות הגלובלית.

על פי הדו"ח, בשמונים השנים הבאות תתקצר עונת השלג באזור המושלג ביותר - בצפון המדינה, העומדת כיום על כמעט מחצית השנה בעד 80 יום בשנה (כמעט שלשה חודשים) כל עוד מגמת ההתחממות הגלובלית תיוותר כמו היום. כשבמידה וממשלות העולם יתערבו ויורידו את המגמה, התקופה תתקצר ב-40 ימי שלג בשנה (כחודש וחצי).

המגמה מדאיגה יותר משום שבאזור המיושב יותר של שבדיה - האזור הדרומי, יהפוך השלג למזג אוויר נדיר כמעט כמו בישראל, כשבמקרה הטוב רק במספר ימים בשנה השלג יעטה את האזור.

מגמת ההתחממות הגלובלית מדאיגה את מדינות העולם כשעל פי רוב המחקרים מגמת ההתחממות תוביל להמסת קרחונים גדולים באוקיינוס ועלולה לגרום להצפת חבלי ארץ שלמים ברחבי העולם, יחד עם נזקים עצומים ששינוי האקלים עלול לגרום לעולם כפי שאנו מכירים אותו כיום.

המדינות המפותחות נוקטות בשנים האחרונות במספר צעדים שנועדו לצמצם את תופעות פליטת החלקיקים המזהמים ולהאט את קצב ההתחממות הגלובלית, אך מגמת התיעוש וההתפתחות במדינות עולם שלישי ומדינות מתפתחות כדוגמת סין עלולים לגרום למגמת ההתחממות דווקא לעלות, למרות המאמצים הבינלאומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר