"כופרים בעיקרי הדת והאמונה"

ארה"ב: המועצת במכתב חריף נגד תנועת "אופן אורתודוקסי"

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בארה"ב יוצאת במכתב חריף נגד תנועת "אופן אורתודוקסי" מתוך מטרה להוציאם מחוץ לגדר הציבור החרדי. "תנועה זו אינה חלק מיהדות התורה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מועצת גדולי התורה בארה"ב. ארכיון (צילום: אגודת ישראל)

מחריף המאבק של היהדות החרדית בארצות הברית בתנועת "אופן אורתודוקסי" והזרמים המודרניים של יהדות אמריקה מתוך מטרה להוציאם מחוץ לגדר הציבור החרדי בארה"ב.

עד השנים האחרונות היה הבדל ברור וחיץ מוגדר בין אלו המוגדרים כאורתודוקסים השומרים ומקפידים על כללי ההלכה לבין הזרמים הרפורמים והקונסרבטיבים שנאסרו מכל וכל על ידי גדולי הדור.

אולם בעשור האחרון "נפרץ הגדר" וקמה תנועה חדשה בתוככי היהדות האורתודוקסית שרבניה ומנהיגיה הרוחניים מקלים מלכתחילה בנושאים רבים אולם עדיין ברצונם להיקרא חלק מהיהדות הנאמנה ושלא לצאת מחוץ לגדר.

כעת יוצאים חברי מועצת גדולי התורה של תנועת אגודת ישראל באמריקה בקול קורא חריף כנגדם בו טוענים כי יש להתייחס אליהם כאל שאר הזרמים הפועלים בניגוד לכללי ההלכה המסורה מדור דור.

על הכרוז חתומים האדמו"ר מנובומינסק, הגאון רבי שמואל קמינצקי, הגאון רבי אהרון שכטר, הגאון רבי דוד פיינשטיין ועוד מגדולי הדור.

"תנועת 'אופען אורתודוקסי' ומנהיגיה ומוסדותיה (ובכללם 'ישיבת חובבי תורה', 'ישיבת מהר"ת', 'אינטרנשיונל רביניק פעלושיפ', ועוד) הראו פעמים בלי מספר שכופרים בעיקרי הדת והאמונה ובעיקר בסמכותם של התורה וחכמיה. ובכן, אין הם שונים מכל יתר התנועות הזרות במשך הדורות שסרו מדרך התורה וכפרו בעיקריה ובמסורתה".

"לכן חובתנו להכריז דעתינו קבל עם שמכיוון שהוציאה את עצמה מן הכלל, תנועה זו אינה חלק מיהדות התורה (הנקראת 'אורתודוקסי') ותואר 'רב' (הנקרא בפיהם 'סמיכה') הניתן על ידי מוסדותיה אין לו שום תוקף", מבהירים חבי המועצת.

חברי המועצת מסיימים בתחינה: "ואנו תפילה כי ירחם ה' על שארית פליטתנו ויגדור פרצות עמנו, ונזכה לראות בהרמת קרן התורה וכבוד שמיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר