פרסום ראשון

נשות הרבנים יוכשרו לטפל בתלונות נשים שהותקפו באלימות

הרבניות ציפי לאו ויפה דרעי יעמדו בראש פורום שיכשיר את נשות הרבנים ברחבי הארץ לטפל בתלונות של נשים שעברו תקיפה חמורה. בנוסף, הרבנים עצמם יעברו הכשרה דומה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ולאו. בראש הפורום (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: במשרד הדתות הגו יוזמה חדשה לפיה נשות הרבנים יוכשרו לטפל בתלונות של נשים אשר עברו תקיפה חמורה.

בדיון שהתקיים בוועדה "לקידום מעמד האישה" בכנסת בנושא, העלה השר דוד אזולאי את הרעיון להכשיר את נשות הרבנים לשם כך.

אזולאי והרב חזקיהו סאמין, מנהל מחלקת רבנים ונישואין, הגישו לוועדה 'נייר עמדה' ובו תכנית המשרד להתמודדות רבנים עם מצוקותיהן של נשים שהותקפו באכזריות. הרעיון שהוצע הוא עירוב נשות הרבנים בטיפול במצוקות אלו, כאישה אל אישה.

לאחרונה נראה כי רבני ערים, שכונות, יישובים ואזוריים מתמודדים יותר ויותר עם נושאים סוציאליים במשפחה, נושאי רווחה וכיוצא בזאת, אך לרבנים אין את הכלים וההכשרה המתאימה לטפל בנושאים אלו ועל כן יזם הרב סאמין, את פורום נשות הרבנים, תוכנית בה יוכשרו כ-600 נשות הרבנים לטיפול מקצועי ובנושאי תקיפות מיניות ומצוקות של נשים.

לדברי הרב סאמין: "הרעיון המרכזי להכשיר את נשות הרבנים שיהיה בידם את הכלים המקצועיים ע"מ לתמוך בנשים המתמודדות עם מצוקות אישיות בתוך הקהילה, במסגרת זו יעברו נשות הרבנים הכשרות ע"י בעלי מקצוע מהשורה הראשונה כינוסיים תקופתיים תמיכה מקצועית בזמן אמת. אין לי ספק שהכשרות אלו יולידו בעקבותם בתוך הקהילה מודעות ומניעה של תופעות שליליות".

ל"כיכר השבת" נודע כי בחודש הקרוב מתוכנן יום עיון לכלל נשות הרבנים וכן נשים אשר ירצו לשמש בתפקיד ויאותרו כמתאימות יעברו במהלך השנה קורסי הכשרה עד שאכן יוכשרו וירכשו מקצוע נוסף בתחום הרווחה.

בנוסף, לא רק נשות הרבנים יוכשרו אלא גם הרבנים ייקחו חלק ויעברו קורסי הכשרה מתאימים במהלך השנה.

בתוכנית: מתן הכשרה מקצועית ומסודרת לנשות הרבנים על ידי גורמים מקצועיים מרשויות הרווחה. הגורמים המקצועיים יילוו את אותן רבניות גם בעשייה ובהתמודדות היום-יומית במקרים קיצוניים של אלימות במשפחה, פגיעות אכזריות בנשים ילדים ועוד. ההכשרה תספק להם את הידע החוקי והכלים לפעול ולייעץ במקרים אלו. בתוך כך הנשים ילווו לאורך כל הדרך ובמהלך תפקידן ע"י אנשי רווחה.

בראש הפורום עומדות הרבנית ציפי לאו - רעייתו של הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, ויפה דרעי, רעייתו של השר אריה דרעי, שינהלו יחד את התוכנית.

שר הדתות דוד אזולאי התייחס לנושא ואמר: "לאחר בחינה מעמיקה הבנו כי יש צורך לתת מענה מיידי לבעיות הסוציאליות אשר מגיעות אל הרבנים מדי יום ביומו. ע"י יוזמה זו הרבנים והרבניות ידעו לתת את המענה המקצועי והנכון לטיפול בבעיות מסוג אלה כחלק מתפקידם הציבורי הקדוש והכל כמובן למען עמ"י ורווחתו".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס הוסיף: "זוהי יוזמה ברוכה שאין להקל בה. זהו דבר הכרחי שכן הרבנים והרבניות יידעו מעתה לתת את הכלים והליווי הנכון לעמ"י אשר יקבל את המענה הראוי גם בשעה קשה וגם בעניינים שלאו דווקא קשורים להלכה. יישר כוח לרב סאמין יוזם התכנית. אני מאמין שהיא תנחל הצלחה ותמיכה רבה מצד כל הגורמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר