בחצרות חסידים

האדמו"ר מויז'ניץ התפעל: הרבי מליובאוויטש התפלל בלי סטנדר

הרבי מויז'ניץ הגיע לביקור מפתיע בבית 770 בניו יורק ונזכר בימים בהם ביקר במקום וחזה ברבי מליובאוויטש. "הרבי עמד ליד הארון והתפלל, בלי סטנדר וברצינות תהומית. זה היה נפלא" (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: א' בליק)

בשעות הלילה (שני) ערך האדמו"ר מויז'ניץ ביקור מפתיע במרכז חב"ד העולמי 770. האדמו"ר ששוהה כעת בשכונת קראון הייטס במסגרת ביקורו בניו יורק, הגיע מלווה בבנו רבי חיים מאיר הגר ומספר מצומצם של מלווים וביקש להכיר את החסידות מקרוב.

חסידי חב"ד ותלמידי הישיבה ששהו במקום הדריכו את האדמו"ר והראו לו את חדרו של הרבי מלובאוויטש וכן את היכל בית הכנסת בו נערכות עד היום התפילות לצד ההתוועדויות. החסידים סיפרו לאדמו"ר בערגה על אותן שנים בהן הנהיג הרבי את קהל עדתו ב"בית חיינו" וסיפרו לו עובדות ומופתים מהרבי. העסקן ר' אליהו סלאווין ליווה את הרבי בביקור.

צילום: א' בליק
צילום: א' בליק

במהלך ביקור האדמו"ר במקום, נערכה התוועדות חסידית ב-770 עם המשגיח הרוחני בישיבה ''תומכי תמימים'' המרכזית הגאון רבי שלמה זרחי, תוך שהאדמו"ר מויז'ניץ מאזין לדברים ואף נוטל חלק בהתוועדות.

לאחר מכן, עלה הרבי מויזניץ להיכל ה'זאל הקטן', בית המדרש בו התפללו האדמו''ר הריי''צ מליובאוויטש זי''ע והרבי מליובאוויטש זי''ע, וגולל את זכרונותיו מהביקורים שערך לפני שנים רבות בבית המדרש במחיצת הרבי.

האדמו''ר התעניין בשמותיהם הגבאים ששימשו את הרבי וסיפר כי זכר את שלושת הגבאים שניצבים סמוך למקומו של הרבי בשעת התפילות: ''אחד הגבאים עמד מול הקיר, הרבי נכנס לתפילה כשבידיו מספר דולרים שחילק לצדקה, חודקוב (המזכיר הראשי ר' חיים מרדכי חודקוב) נכנס וסגר את הדלת. הרבי עמד ליד ארון הקודש והתפלל, בלי סטנדר וברצינות תהומית, היה זה מחזה נפלא''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר