מכשול כשרותי

ההטבה במלון הכשר: ארוחה במסעדת פירות ים

מלון הזוכה לכשרות של רבנות ירושלים מעניק לאורחיו הטבה: ארוחה במסעדה צרפתית-ירושלמית המציעה בתפריט שלה פירות ים האסורים על פי ההלכה היהודית. רבנות ירושלים: הנושא ייבדק בהקדם (חדשות)

שרימפס, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

מלון כשר בירושלים מציע ארוחה במסעדת טרפות: בימים האחרונים יצא מלון 'אלדן' בירושלים במבצע במסגרתו אורחים שיזמינו חדר ללינה במלון למשך שלושה ימים, יקבלו ארוחה במסעדה ירושלמית שמציעה לאורחיה שקצים. המלון, יצויין, נהנה מתעודת כשרות של רבנות ירושלים.

בפרסום שהופיע באתר האינטרנט של המלון ובעיתונות, מופיע כי השובר לארוחת הערב במסעדה ירושלמית אותו יקבלו האורחים הוא למסעדת 'אדום' בירושלים, שעל פי התפריט המופיע באתר האינטרנט שלה מגישה אוכל לא כשר ופירות ים.

בשיחה שקיימנו היום (שלישי) עם נציגי המלון הכשר, הם התקשו להבין מה הבעיה בהענקת שוברים למסעדה לא כשרה בעליל למרות שהמלון נמצא תחת השגחת רבנות ירושלים ומגדיר את עצמו ככשר בפרסומיו השונים. לשאלתנו מדוע המסעדה נותנת את השוברים למסעדה שאיננה כשרה ענתה הנציגה "כי זה בירושלים".

גורמים ברבנות ירושלים עימם שוחחנו הערב אמרו כי מדובר במכשול כשרותי מכיוון שהמלון מגדיר את עצמו ככשר ואינו מצהיר כי המסעדה אליה נשלחים האורחים מגישה מאכלים האסורים לפי ההלכה היהודית, אלא שלפי הגורמים ספק אם ניתן לפעול נגד המלון ולשלול את תעודת הכשרות שלו מכיוון שהרבנות מנועה מלאכוף הפרות שאינן קשורות ישירות לכשרות האוכל, לאחר פסיקה של בג"ץ שניתנה בנושא בעבר.

מרבנות ירושלים המעניקה את הכשרות למלון נמסר בתגובה: "הנושא ייבדק מידית מול הנהלת המלון ע"י הרב שמואל בורנשטיין ויינתנו למלון הנחיות בהתאם לחוק איסור הונאה בכשרות והנחיות הרבנות הראשית לישראל".

את תגובת מלון אלדן לא ניתן היה להשיג.

סריקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר