תביעת ענק נגד שלושת מציתי ביה"ס הדו לשוני בירושלים

עיריית ירושלים הגישה תביעת נזיקין בסך 518,000 שקלים כנגד שלושת מציתי בית הספר הדו-לשוני בעיר. ניר ברקת: "נפעל שכל מי שפוגע בתשתיות בעיר ישלם את המחיר המלא על הנזקים" (מקומי)

כתובות נאצה בבית הספר (צילום: אריק אבולוף, כב"ה ירושלים)

עיריית ירושלים תובעת את מציתי ביה"ס הדו לשוני: עיריית ירושלים הודיעה הערב (שלישי) כי הגישה תביעת נזיקין בסך של 518,000 שקלים כנגד שלושת מציתי בית הספר הדו-לשוני בירושלים. השלושה הורשעו ועונשם של שניים מהם נגזר לפני כשלשה חודשים לעונשי מאסר של בין שנתיים לשנתיים וחצי.

העירייה הודיעה כי התביעה הוגשה בגין הנזקים הכבדים שנגרמו לבית הספר, בין השאר לשתי כיתות ולציוד, לחלונות, למערכות האזעקה וכיבוי האש.

כך הוצת בית הספר (צילום: מתוך ynet)

בנוסף לנזקים אלו, כוללת התביעה הוצאות נלוות שנגרמו כתוצאה מההצתה, למשל, העובדה שתלמידי בית הספר נזקקו לליווי של השירות הפסיכולוגי ולטיפול ותמיכה נפשית, שכן בכיתות שהוצתו נגרם נזק רב לציוד רב של התלמידים, לספרי לימוד, לתיקים, לציורים, לצעצועים ולבגדים שערכם הרגשי עבור התלמידים רב מאוד.

כזכור, בתחילת השנה הורשעו 3 הנתבעים בהצתת בית הספר ובגרימת הנזקים ונגזרו עליהם עונשי מאסר. בכתבי האישום בהם הודו הנתבעים, צוין כי המעשה נעשה בשל העובדה כי לומדים בבית הספר תלמידים יהודים וערבים בצוותא ומתוך רצון ליצור הד תקשורתי. עוד צויין כי ההצתה נעשתה כחלק מפעילות כנגד התבוללות ודו קיום בין יהודים לערבים בירושלים.

הנאשמים בהצתה (צילום: עידו ארז - ynet)

לאור הודאתם של הנאשמים והרשעתם בהצתת בית הספר החליטה העירייה לתבוע מהם ישירות את עלויות הנזקים שנגרמו בעקבות הפשע שביצעו.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: "יידע מעתה כל מי שפוגע בתשתיות בעיר, ברכבת הקלה ובמוסדות החינוך כי מעבר להליכים הפלילים נפעל בכל הדרכים האפשריות כדי שישלם את המחיר המלא על הנזקים שגרם".

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג את אחד הנתבעים מסר בתגובה: "הייתי ממליץ לניר ברקת לפני הגשת התביעה נגד מרשי, התרכז בתביעות נגד זורקי האבנים על הרכבת הקלה, מציתי בית העלמין בהר הזיתים והסכינאים מהעיר העתיקה".

"היו כל כך הרבה אירועים של טרור ופשעי שנאה כלפיי יהודים ולא שמענו שעיריית ירושלים טיפלה באותה נחישות בפורעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר