ניצולי שואה יוכלו לתבוע את הרכבת הצרפתית

ניצולי שואה יוכלו לתבוע פיצויים מחברת הרכבת הלאומית של צרפת, זאת בגין מעורבותה בגירוש יהודים למחנות הריכוז וההשמדה בגרמניה בתקופת השואה. הוקמה קרן של 60 מיליון דולר (בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

ניצולי שואה ובני משפחותיהם יוכלו לתבוע מהיום (שלישי) פיצויים מחברת הרכבות הלאומית של צרפת - SNCF - זאת בגין מעורבותה בגירוש יהודים למחנות הריכוז וההשמדה בגרמניה בתקופת השואה. בקשות הפיצויים יועברו לקרן מיוחדת שהקימה צרפת, ומנוהלת בארה"ב, בה הופקדו 60 מיליון דולר.

המועד האחרון להגשת תביעת פיצויים הוא ה-31 במאי 2016, אז יחושבו מספר התביעות ומספר התובעים, ועל פי זה יחולק הכסף. הזכאות לפיצויים תינתן רק לניצולים שגורשו מצרפת ברכבות, לבני או בנות זוג ולבני משפחותיהם של מגורשים שאינם עוד בין החיים.

לדברי סטיוארט אייזנשטט, היועץ המיוחד של הממשל האמריקני לענייני השואה, נבחנת האפשרות שחלק מתשלומי הפיצויים יועברו עוד לפני תום המועד זאת בגלל גילם המתקדם של הניצולים. בנוסף, הניצולים עשויים לקבל כ-100 אלף דולר כל אחד, כאשר בני או בנות זוג יקבלו עשרות אלפי דולרים.

על פי ההערכות, בארה"ב חיים מאות ניצולי שואה הזכאים לפיצוי מחברת הרכבות הלאומית של צרפת, ואלפי צאצים שזכאים לפיצויים מופחתים. צאצי ויורשי הניצולים ייצטרכו להוכיח כי קרוביהם אכן גורשו מצרפת.

על פי הידוע, חברת הרכבות SNCF גירשה כ-76 אלף יהודים למחנות הריכוז וההשמדה. כנגד החברה הוגשו כבר תביעות פיצויים שעדיין נדונות בבתי משפט בארה"ב. בעקבות ההחלטה על הקמת קרן הפיצויים, התביעות כנגד החברה יוסרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר