הרב מלמד הסביר: מתי מורים לחיילים לסרב פקודה?

קצינים בצה"ל ביקשו לשמוע את דעתו של ראש ישיבת ההסדר הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, מתי יש להורות לחייל דתי לסרב פקודה. "כשיש התנגשות בין התורה לפקודה - מצוות התורה גוברת" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב אליעזר מלמד (צילום: פלאש 90)

קצינים בכירים בצה"ל בהם אלוף פיקוד מרכז לשעבר, ניצן אלון, ביקשו לשמוע את דעתו של ראש ישיבת ההסדר הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, מתי יש להורות לחייל דתי לסרב פקודה. הרב השיב כי "כשיש התנגשות בין מצוות התורה לפקודה - מצוות התורה גוברת".

על פי הדיווח בחדשות 2, הקצינים סיירו עם הרב בשומרון ושמעו ממנו דרשה שעסקה בכמה נושאים. לקראת סיום, ניסו הקצינים לשאול את הרב מתי מותר להורות לחייל דתי לסרב פקודה, ולאחר מספר התחמקויות נאות הרב והסביר כי מצוות התורה חשובה יותר מפקודות צה"ל ולכן יש לסרב פקודה כשהן מתנגשות יחד.

"כשיש התנגשות בין מצוות התורה לפקודה - מצוות התורה גוברת, אבל זה כאשר לא מדובר בביטחון. בפינוי חייל לא ישתתף. אם היינו חושבים שפינוי זה פיקוח נפש, אז כן. אם לא - אז לא", אמר הרב.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לציון יום השנה ה-20 לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז״ל התקיים יום עיון מקצועי לקציני אגף המבצעים במרחב בנימין שעניינו הכרת הדעות השונות באזור יהודה ושומרון".

"בפני הקצינים סקרו גורמים ממערכת הביטחון, מההתיישבות, מהחברה הפלסטינית ועוד. מטבע הדברים במהלך היום הוצגו דעות שונות שחלקן עומדות בניגוד גמור לעמדות צה״ל אך קיימות בשטח ואין בשמיעתן בכדי לקבלן כלגיטימיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר