הלם וזעזוע ב'ערוץ 2': ילדים חילונים למדו את "תפילת הדרך"

כתבת 'ערוץ 2' יעל אודם דיווחה בזעזוע עמוק על כך שילדים בביה"ס בהוד השרון למדו כחלק מהלימודים על בטיחות בדרכים גם את תפילת הדרך: "לומדים לסמוך על אלוקים במקום על עצמם" (מדיה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הסלידה של חלקים גדולים בתקשורת הכללית מקצת "יידישקייט" ידועה ומוכרת, אבל נראה שתמיד אפשר לשבור שיאים, כך למשל הוכיחו היום ב"חדשות ערוץ 2". כתבת הערוץ, יעל אודם, דיווחה בזעזוע עמוק על כך שילדים חילונים בבית ספר ממלכתי בהוד השרון למדו קצת על תפילת הדרך, רחמנא ליצלן.

הידיעה נפתחה במשפט הציני: "לעצור, להתפלל, לחצות" כאשר לאחר מכן מדווח כי "נחשף" שבית ספר בהוד השרון מלמד את התלמידים על תפילת הדרך, זאת כחלק מהלימודים על בטיחות בדרכים.

הכתבת דיווחה כי "ביום בו צוין בישראל יום הבטיחות בדרכים, נחשף כי בבית ספר בהוד השרון לומדים התלמידים אודות זהירות בדרכים - בדרכים לא מאוד שגרתיות. הורים לתלמידים בבית הספר היסודי הממלכתי "מגן" בעיר, גילו כי שעתיים מתוך כלל השעות בהם לומדים ילדיהם על זהירות בדרכים, הם לומדים למעשה על תפילת הדרך".

עוד נכתב בידיעה כי "במערכת השעות נכתב כי מטרת השיעור היא שהתלמיד "יכיר את תפילת הדרך המקורית והשיר 'תפילת הדרך שלי', יבין את משמעותם וההבדל ביניהם"". אודם הוסיפה לדווח כי "מורים מבית הספר הופתעו לגלות שזהו התוכן הנלמד בשיעורי בטיחות בדרכים - ולא כללים הנחוצים על מנת לסייע לתלמידים לחצות כביש בבטחה בדרך הביתה".

הידיעה כפי שהופיעה ב"ערוץ 2"

בהמשך דיווחה הכתבת: "נראה כי מחומר הלימוד התלמידים לומדים לסמוך על תפילות לאלוקים במקום על עצמם ועל כללי בטיחות בסיסיים ועל הידע שהם אמורים לרכוש בנושא".

אגב, בעיריית הוד השרון, שלא חשודה בחרדיות יתר, דווקא תמכו במהלך וראו בחומר הנלמד דבר חיובי. מהעירייה נמסר בתגובה ל"חדשות 2" כי מדובר בחלק מתכנית הלימודים של משרד החינוך. בעירייה, לפי ערוץ 2, הדגישו כי חשוב ללמוד על תפילת הדרך מכיוון שהתפילה מופיעה במגוון מסגרות של תחבורה ציבורית - למשל באוטובוסים. ממשרד החינוך נמסר כי מדובר במערכי שיעור שאושרו והומלצו על ידם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר