בית המשפט הרחיק מקבר יוסף שישה צעירים שנכנסו ללא אישור

בית המשפט השלום בפתח תקווה דחה את בקשת המשטרה להרחיק מיהודה ושומרון שישה צעירים שנכנסו לקבר יוסף ללא אישור, והרחיק אותם רק ממתחם הקבר לשישים יום (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש90)

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה מירב גרינברג, דחתה את בקשת המשטרה להרחיק מיהודה ושומרון שישה חסידי ברסלב, שנכנסו לקבר יוסף ללא אישור בשעות הלילה שלשום.

יחד עם זאת החליטה השופטת להרחיק את העצורים מקבר יוסף עצמו וזאת למעט כאשר מתקיימים בקבר אירועים באישור צה"ל.

לבית משפט השלום הובאו שישה עצורים ונטען כי הפרו צו ונכנסו לקבר יוסף בניגוד לחוק. המשטרה ביקשה שכל אחד מהעצורים יפקידו סכום של אלף שקל וכן יורחקו מיהודה ושומרון למשך שישים יום.

עורך דינם איתמר בן גביר טען כי אין חוק האוסר כניסה לקבר יוסף, וכי חוק המקומות הקדושים קובע מפורשות גישה ישירה לקבר, וכן גם הסכמי אוסלו מחייבים אפשרות כזאת. עוד טען הפרקליט כי בכל מקרה אין עילה להרחקת העצורים מיהודה ושומרון, וודאי אין להשית עליהם הפקדה.

השופטת קבעה כי קיים חשד סביר נגד העצורים, אך קיבלה טענות בן גביר שאין להטיל במקרה זה הרחקה מיהודה ושומרון.

יחד עם זאת כאמור הרחיקה השופטת את העצורים מקבר יוסף למעט כאשר מתקיימים במקום אירועים באישור צה"ל. השופטת גם דחתה הבקשה להטיל על העצורים הפקדה כספית והסתפקה בחתימה על ערבות.

עורך הדין בן גביר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "טוב עשה בית המשפט המשפט שדחה בקשת המשטרה, אך יחד עם זאת, לדעתי אין כל עבירה על החוק במעשי הצעירים, במיוחד לאחר שבתחילת הערב התירו הכוחות את הכניסה לאיזור, גם אם מדובר בצעירים שהשתהו או נכנסו באופן עצמאי, הרי שהמשטרה דווקא צריכה לדאוג לכניסה שכזאת, ולקיום הוראות החוק המחייב גישה לקבר יוסף. לדעתי ממשלת ישראל חייבת להשאיר במקום כוח צבאי קבוע ולהחזיר היהודים למקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר