אחרי 35 שנה

"התלונות לא נבדקו": עיריית תל אביב סגרה בית כנסת שהיה בתוך בית ספר

עיריית תל אביב החליטה לסגור בית כנסת תימני בשכונת רמת אביב ששכן 35 בתוך מבנה בית ספר, זאת בשל תלונות של ההורים, לטענת המתפללים העירייה לא בדקה כלל את התלונות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית כנסת, אילוסטרציה (צילום: יעקב נחומי - פלאש90)

עיריית תל אביב החליטה לסגור את בית הכנסת של העדה התימנית ברחוב פינשטיין בשכונת רמת אביב בעיר, למורת רוחם של המתפללים.

החלטה התקבלה בעקבות תלונות של הורי תלמידי בית הספר היסודי שבו שוכן בית הכנסת. הם טענו כי המתפללים מפריעים לילדיהם, אולם מנגד המתפללים טוענים להגנתם כי התלונות של ההורים לא נבדקו ולמרות זאת הוחלט לסגור את המקום הקדוש.

מאז הוקם בית הכנסת לפני 35 שנים, לא היו תלונות נגד 15 המתפללים, אולם בעת האחרונה החלו עימותים עם בית הספר שהורי התלמידים בו התלוננו בפני העירייה על הפרעות שונות.

בין התלונות נטען כי בבית הכנסת נמצאו בקבוקי אלכוהול, סכיני מטבח, ושומשום - שאליו רגיש אחד מהתלמידים. בתגובה טענו המתפללים כי הכול היה סגור בארון לטובת קידוש שנערך בשבת בבית הכנסת.

עוד טענו ההורים כי המתפללים עוזבים בשעות המאוחרות של הבוקר וזאת בניגוד לסיכומים איתם, שעליהם לעזוב לא יאוחר מהשעה 07:30 בבוקר.

הסאגה הגיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה שהגישו המתפללים באמצעות עו"ד אייל סילמן, שטען כי העירייה הודיעה על הפסקת התפילה בימי החול ללא שהתייעצו עם המתפללים.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, העירייה קיימה פגישת הידברות עם נציגי בית הכנסת, שבמסגרתה הוסבר להם כי לפי הנחיות משרד החינוך, מטעמים ברורים, אין לאפשר גישה למבוגרים לשטח בית הספר בשעות הלימודים, אשר חופפות לשעות התפילה, על מנת לא ליצור מגע של המתפללים עם קטינים הלומדים במקום. זאת לאחר שהתקבלו תלונות הורים על הטרדת התלמידים על ידי המתפללים".

בעירייה הדגישו כי "האיסור הוא לימי חול בלבד, ובימים שישי ושבת מורשים הבאים להתפלל במקום. בימים אלה נבנה ברמת אביב ג' בית כנסת שמיועד לשרת את ציבור המתפללים, על קרקע שהקצתה לכך העירייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר